Å satse på livet

Å satse på livet

CREW: Marius Rønnekleiv og Camilla Hellum.

Visjoner. Drømmer. Mål. Vi har dem alle sammen. Noen er så modige at de tør å realisere dem. Camilla Hellum (25) fra Furuset tilhører den kategorien.

Urbania Magasin. Det er navnet på nettmagasinet som Camilla Hellum har startet sammen med bestevennen Marius Rønnekleiv. 25-åringen jobber også som journalist for www.3in.no og er frilans radiodokumentarist. Og hun jobber som frilans for Akers Avis Groruddalen.

– Hva er Urbania Magasin?

– Det er et kulturmagasin med inspirasjon fra urbane miljøer. Vi skriver om reise, populærkultur, trend og mat. Vi kommer også til å ha lengre features og videosnutter etter hvert. I tillegg har vi den unike spalten «Min første fest», den bør du sjekke ut om du vil ha deg en god latter, oppfordrer hun.

Camilla har ingen stor drøm. Hun har heller mange små mål i livet.

– Målet vårt er at magasinet på sikt blir noe vi kan leve av, vi tenker stort og jobber mot å nå målene våre hele tiden.

Gode kontakter

– Hvorfor ble du med på dette?

– Vel, jeg ble ikke med, men startet det opp sammen med Marius. Vi har tidligere jobbet sammen om noen radioprosjekter, og følte det var mange historier og tips om alt mulig vi ønsket å få ut til folk. Den enkleste måten å gjøre det på, var ved å starte vårt eget magasin. Like etter at vi klekket ut ideen, hørte vi med venner som kunne passe til konseptet om de kunne tenke seg å skrive for oss, og alle sa ja. Vi har vært heldige sånn sett.

I den teknologiske gull-alder finnes det selvsagt andre nettmagasin, som Fenze, Natt & Dag og Filter. Men Camilla føler seg ikke truet.

– Av de som ble nevnt, har jeg bare hørt om Natt & Dag, så det tror jeg skal gå bra, ler hun.

– Vi skiller oss ut fra de andre magasinene på nett, men det er leserne som bestemmer hvor store vi skal bli. Vi skal gjøre vårt beste for å tilfredstille fler mulig. Vi er kanskje minst nå, men har som mål å bli størst.

I startfasen

– Hvor viktig er det å skape seg en profil på sosiale medier?

– Det er veldig viktig. Urbania Magasin har et ikke-eksisterende markedsføringsbudsjett, så vi er avhengig av «word of mouth» på sosiale medier. Vi kommer til å bruke tiden på å henge opp flyers. Men det er noe vi synes er mest gøy. «Startet from the bottom», og alt det der.

– Hvordan skal dere skille dere ut i verden?

– I tilllegg til mange flinkiser fra Oslo, har vi med oss en amerikaner, som kommer med inside-tips i spalten Urbano Americano. Vi har også med oss en skribent fra London.

– Har du noen gode råd til ungdom som vil drive med det samme?

– Ja. Slå deg sammen med noen, sett deg klare mål, og jobb mot dem hele veien. Bare prøv, du har ingenting å tape.

For å heie på Camilla, kan man sjekke ut godsaker på www.urbaniamagasin.no.

Hele intervjuet, samt andre spennende saker, kan leses i ungdomsavisa Pilen i fredagens utgave av Akers Avis Groruddalen.

Nøkkelord

Siste nytt i Kultur

– Forandrer ikke på <BR>noe som fungerer

I januar i år fikk Radisson-hotellet på Alna ny direktør. For Lars Kristian Amundsen er planen å fortsette det gode arbeidet som har blitt gjort før han.

Feiret med pilegrimskake

Det er nå 20 år siden den vestlige pilegrimsleden ble offisielt godkjent – men også 20 år siden jobben med den østlige startet.

 
Matte til lunsj med kunnskapsministeren

Elever på 4. trinn fra Lutvann skole regnet ut hvor mye mel og melk det skal være i scones. Og kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen fulgte nøye med.

Suksess med utemarkedet

Mester Grønn på Stovner senter har åpnet opp for utemarked de siste tre årene, noe som har ført til positive tilbakemeldinger og utvidelse.

Færre lekser og mindre regn

Det var mange kreative forslag som kom til ordfører Marianne Borgen (SV) da hun åpnet forslagskassen til Tigerstadsteateret inne på sitt kontor. Nå skal alt sorteres og presenteres for byrådet.