Skal sørge for GranittRock-frivillige

Skal sørge for GranittRock-frivillige

 

Elever ved medielinja på Bjerke videregående skole har påtatt seg en vanskelig jobb. De skal sørge for å rekruttere frivillige til GranittRock.

Tekst:

Publisert:

Medielinja på Bjerke videregående skole og GranittRock har inngått et samarbeid. Det går ut på at elever i førsteklasse på medielinja skal lage en reklamekampanje. Målet med reklamekampanjen er å rekruttere frivillige til gratisfestivalen som går av stabelen på Grorud den første helgen i september.

Tuva Haugen, Pia Natalie Rodriguez, Helene Giske, Ronai Alkan, Simen Lilleby og Kristoffer Dos Santos utgjør en av gruppene som skal produsere en reklamekampanje.

-  Det er mange grupper, men det handler om å lage den beste kampanjen. Vi har en intern konkurranse mot de andre gruppene. Den beste kampanjen blir plukket ut som vinnere, forteller gruppa.

De er i gang med å produsere en reklamefilm med et ungdommelig preg.

-  Vi er veldig tidlig i planleggingsfasen, men vi kommuniserer ved hjelp av tatoveringer på en kropp istedenfor å bruke ord og tale. Det er litt utypisk, men vi tror det kan bli bra, sier de.

Nye hoder

Frivilligsjef på GranittRock, Øyvind Torgan, er veldig glad for initiativet til Bjerke videregående skole. Han legger ikke skjul på at festivalledelsen har godt av nye tanker og impulser.

-  Vi har alltid et behov for nye tanker og måter å angripe denne utfordringen på. Skolen tar dette veldig seriøst, og vi gleder oss veldig til å se hva de får til, sier han.

Torgan har fått en sniktitt på hvordan elevene jobber med prosjektet.

-  Jeg fikk se veldig mye spennende. Vi gamlegutta som driver med GranittRock kan lære mye i forhold til nye markedsføringskanaler og bruk av sosiale medier.

-  Å rekruttere frivillige  til en gratisfestival er ikke lett, men jeg tror vi kan knekke koden, sier han.

Flere vinnere

Elevene selv synes det er moro å få lov til å jobbe med et så stort prosjekt.  

-  Veldig ofte lager vi prosjekter som kun skal vises fram til lærere og elever, men dette kan faktisk bli brukt i en ordentlig setting. Det er veldig spennende, sier Rodriguez.

I utgangspunktet er det en jury fra GranittRock-ledelsen som bestemme hvilken kampanje som skal brukes.

-  Men det kan hende at flere blir brukt videre. Når vi har funnet ut hva vi ønsker å satse på, kommer vi til å bruke det i vår markedsføring, sier Torgan, som mener prosessen er det viktigste.

-  Det aller viktigste er at nye hoder slipper til og at vi kan få noen som klarer å tenke annerledes og nytt.

I løpet av noen uker skal prosjektene ferdigstilles.

Siste nytt i Kultur

Matte til lunsj med kunnskapsministeren

Elever på 4. trinn fra Lutvann skole regnet ut hvor mye mel og melk det skal være i scones. Og kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen fulgte nøye med.

Suksess med utemarkedet

Mester Grønn på Stovner senter har åpnet opp for utemarked de siste tre årene, noe som har ført til positive tilbakemeldinger og utvidelse.

 
Færre lekser og mindre regn

Det var mange kreative forslag som kom til ordfører Marianne Borgen (SV) da hun åpnet forslagskassen til Tigerstadsteateret inne på sitt kontor. Nå skal alt sorteres og presenteres for byrådet.

Åpner sommerkafé <BR>på Stovner

Gjengen fra Haugenstua skal sammen med diakonene i Høybråten, Fossum og Stovner menighet drive kafé utenfor Frivillighetssentralen i hele juli måned.

Føflekkreft 

Norge ligger i verdenstoppen når det gjelder forekomst av føflekkreft. Tirsdag 23. mai er det den internasjonale hudsjekkdagen Euromelanoma.