Skal sørge for GranittRock-frivillige

Skal sørge for GranittRock-frivillige

 

Elever ved medielinja på Bjerke videregående skole har påtatt seg en vanskelig jobb. De skal sørge for å rekruttere frivillige til GranittRock.

Tekst:

Publisert:

Medielinja på Bjerke videregående skole og GranittRock har inngått et samarbeid. Det går ut på at elever i førsteklasse på medielinja skal lage en reklamekampanje. Målet med reklamekampanjen er å rekruttere frivillige til gratisfestivalen som går av stabelen på Grorud den første helgen i september.

Tuva Haugen, Pia Natalie Rodriguez, Helene Giske, Ronai Alkan, Simen Lilleby og Kristoffer Dos Santos utgjør en av gruppene som skal produsere en reklamekampanje.

-  Det er mange grupper, men det handler om å lage den beste kampanjen. Vi har en intern konkurranse mot de andre gruppene. Den beste kampanjen blir plukket ut som vinnere, forteller gruppa.

De er i gang med å produsere en reklamefilm med et ungdommelig preg.

-  Vi er veldig tidlig i planleggingsfasen, men vi kommuniserer ved hjelp av tatoveringer på en kropp istedenfor å bruke ord og tale. Det er litt utypisk, men vi tror det kan bli bra, sier de.

Nye hoder

Frivilligsjef på GranittRock, Øyvind Torgan, er veldig glad for initiativet til Bjerke videregående skole. Han legger ikke skjul på at festivalledelsen har godt av nye tanker og impulser.

-  Vi har alltid et behov for nye tanker og måter å angripe denne utfordringen på. Skolen tar dette veldig seriøst, og vi gleder oss veldig til å se hva de får til, sier han.

Torgan har fått en sniktitt på hvordan elevene jobber med prosjektet.

-  Jeg fikk se veldig mye spennende. Vi gamlegutta som driver med GranittRock kan lære mye i forhold til nye markedsføringskanaler og bruk av sosiale medier.

-  Å rekruttere frivillige  til en gratisfestival er ikke lett, men jeg tror vi kan knekke koden, sier han.

Flere vinnere

Elevene selv synes det er moro å få lov til å jobbe med et så stort prosjekt.  

-  Veldig ofte lager vi prosjekter som kun skal vises fram til lærere og elever, men dette kan faktisk bli brukt i en ordentlig setting. Det er veldig spennende, sier Rodriguez.

I utgangspunktet er det en jury fra GranittRock-ledelsen som bestemme hvilken kampanje som skal brukes.

-  Men det kan hende at flere blir brukt videre. Når vi har funnet ut hva vi ønsker å satse på, kommer vi til å bruke det i vår markedsføring, sier Torgan, som mener prosessen er det viktigste.

-  Det aller viktigste er at nye hoder slipper til og at vi kan få noen som klarer å tenke annerledes og nytt.

I løpet av noen uker skal prosjektene ferdigstilles.

Siste nytt i Kultur

Klar for missefinale

Yasmin Osee Aakre (27) er videre til finalen i Miss Norway andre året på rad. Nå er hun forberedt på å gi alt for å nå helt til topps.

Pusser opp kjøkkenet

Nestemann ut som får tildelt IKEA nabofond er Furuset Fotball IF og deres møteplass på Furuset stadion. I ni år har de søkt om midler til oppussing av oppholdsrommet sitt. Nå skal drømmen gå i oppfyllelse.

 
Har eldres <BR>helse i fokus

Rødtvet seniorsenter er opptatt av livskvalitet, hvor ernæring og sosiale relasjoner er viktige punkter. Nå skal sentrets frivillige og brukere få servert mat og foredrag som et hjelpemiddel på veien.

Furusetspeiderne <BR>lager dragefestival

Det blir drager og gratis bøker når Furusetspeiderne kommer til Furuset kirke.

«Løvenes Konge» <BR>på Granstangen

Elevene fra sal og scene på 9. trinn sørget for at «Simba» og «Mufasa» inntok Granstangen skole da de tok for seg «Løvenes Konge» på skolens egen teaterfestival.