Groruddalens «dekkbaron»

Groruddalens «dekkbaron»

 

Bare 23 år gammel har han allerede rukket langt, og fortsetter han i samme spor blir DekkGiganten definitivt en aktør å regne med blant dekk- og felg-leverandører her i landet.

Skrevet av:

Som 14-åring startet Saad Mushtaq med kjøp og salg av brukte dataskjermer, mens han fremdeles gikk på skolen. Dette ga ham allerede da et økonomisk grunnlag for neste trekk, og som 17-åring var han i Kina og forhandlet sine første innkjøp av dekk og felger. 

Her kom han opp i en ganske pussig situasjon. Produsenten som han besøkte, spurte om han ville spise lunsj der, sammen med en annen nordmann som også var på besøk, hvilket han takket ja til. Og nordmannen, jo det var Tommy Sharif på egen innkjøpsrunde. Sharif ante kanskje en fremtidig konkurrent, og anbefalte Saad å satse på noe annet enn dekk og felger, og finne et sikrere yrke.

Men med grunnlaget fra datasalget kombinert med studielån og litt fra familien kjøpte Saad Mushtaq inn 2000 dekk som han så måtte finne en måte å lagre de på da leveringen kom til Norge. På det tidspunktet hadde han ingen lokaler til rådighet, men en leilighet som sto tom i familieboligen, under hans egen, fikk han lov til å bruke. Og bortsett fra 800 dekk som var forhåndssolgt, stappet han bokstavelig talt inn de resterende 1200 dekkene, fra gulv til tak, på bad og overalt i leiligheten. I løpet av kort tid var dette tomt, og veien videre ble da DekkGiganten som han startet i Skjeberg for snaut 2 år siden.

Etter  å ha skaffet seg gode markedsandeler i dette området, basert på gode priser, dekk og felger av god kvalitet og mange gode bekjentskaper innen drosjenæringen, har han nå startet i Oslo,  nærmere bestemt på Ulven. Her åpnet firmaet i de siste dagene før påske, med daglig leder Ove Lie. Og her satses det på service og hurtig levering. Det de ikke har på lager i Oslo, lover de å skaffe fra hovedlageret på 800 kvm. i Skjeberg i løpet av en eller toppen to dager.

At han har god økonomisk sans har han vel allerede bevist, men han studerer fortsatt, og har gjort ferdig et år av bachelor-studiet i økonomi ved Høgskolen i Østfold. Han er bestemt på å fullføre studiet for å skaffe seg et enda bedre grunnlag å drive forretninger på, men i øyeblikket står firmaet i fokus. Så snart han føler at dette går som det skal, er det tilbake til skolebenken.

Men i øyeblikket er det dekk og felger som er hovedfokus, og å få den nye avdelingen på Ulven opp og gå. Og på den stunden avisens utskremte medarbeider var til stede, viste det seg fort at firmaet allerede hadde gjort seg bemerket. For med stadig nye kunder som kom innom, ble dette intervjuet meget oppstykket. Det ble fort dekk- og felgprat med en kunde og gode penger i kassa.

Vi ønsker ham lykke til i Oslos konkurranseutsatte dekk- og felgmarked.

StenVH

Siste nytt i Motor

Politiet kontrollerer veiene

Miljøfartsgrense i Groruddalen:

Politiet kontrollerer veiene

  • Miljøfartsgrense

Stig Tonsjø ved Stovner politistasjon opplyser at de kommer til å kontrollere miljøfartsgrensa på veiene i Groruddalen. De har lov til å skrive ut bøter til folk som kjører for fort.

– Det er en gullgruve

Villedes til feilparkering:

– Det er en gullgruve

  • trafikk

I Søren Bulls vei skrives det ut bøter over en lav sko. Bilistene klør seg i hodet fordi de er overbevist om at de har fulgt parkeringsreglene.

Lekkasjen på Grorud

Lekkasjen på Grorud

  • trafikk

Torsdag ettermiddag kræsjet en kranbil inni broa over Østre Aker vei ved Jernkroken. Det kuttet varmtvannet til nærmeste bygg.

 
Kritiserer trafikkanalyse

Kritiserer trafikkanalyse

  • trafikk

Omsorgsbygg vil føre opp ny barnehage i Rødtvetveien, men Sandås Vel mener selve trafikkanalysen fra 2014 er utdatert og en tragikomisk skrivebom.

Her er landets første <BR>elektriske lastebil

Her er landets første
elektriske lastebil

ASKO var først i verden med distribusjonsbil som kjører på bioetanol. Nå er de først ute i Norge med en elektrisk lastebil som skal gå i normal drift hele uka – i skiftordning.

Norges første ladestasjon

Norges første ladestasjon

for el-taxi på Bryn

  • El-taxi

Samferdselsbyråd Lan Marie Nguyen Berg (MDG) åpnet Oslos første ladestasjon til hurtiglading for el-taxi på Cirkle K Bryn.

 
– Katastrofale følger

Bydelspolitiker om plan for Haraldrud:

– Katastrofale følger

  • Bjerke BU

Ine Mari Molteberg-Bøhn (H) tror en ombygging av Østre Aker vei vil føre til katastrofale følger for trafikkflyten i nærmiljøet.

Snikerne på Grorud

Snikerne på Grorud

  • trafikk

I rushtiden brukes Esso Grorud som «snikepassasje» for bilister på Trondheimsveien i retning Stovner og Nittedal. Bare i løpet av et kvarter talte avisa 11 snikere.

Vekker ikke uro i bransjen

Salget av elbiler går ned:

Vekker ikke uro i bransjen

  • miljø

Norsk elbilforening bekymrer seg over nedgangen i salg av elbiler. Bilbransjen mener på en annen side at elbilen, og etter hvert også hybridbilen, er kommet for å bli.

 
Bak inngjerdingen på Ulven

Bak inngjerdingen på Ulven

  • trafikk

Hvis bilen din taues inn, havner den i Ulvenveien på Økern. Sommeren er rolig og «bare» 120 biler fyller garasjen, men i løpet av året vil over 6000 biler ha vært en tur innom.

Ser ikke veien for bare trær

Ser ikke veien for bare trær

  • trafikk

Erik Mathisen kjører daglig gjennom rundkjøringen på Furuset som kobler sammen Sam Eydes vei, Jerikoveien og E6. Han beskriver den som en stor trafikkfelle.

Fossumveien stenges i 3 uker

Fossumveien stenges

  • trafikk

De tre første ukene i august vil Fossumveien stenges helt fra rundkjøringen mot Østre Aker vei og opp til rundkjøringen knyttet til Fjellstuveien.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!