Ikke bare plastjolle

Ikke bare plastjolle

 

Pioner-båtene bli laget på Bjørkelangen og er velkjent for de fleste av oss. Det disse båtene har felles, uansett størrelse, er at de er robuste, tåler en trøkk og godt kan treffe på en stein eller lignende uten at det blir store skader.

Skrevet av:

Det dreier seg om såkalt rotasjons støpte båter som nesten ikke krever vedlikehold. Litt vask kan kanskje være greit.

Båtene vil være kjent for sine gode kjøreegenskaper noe som gjør dem til ypperlige fiske- og fritidsbåter. De leveres i mange forskjellige størrelser, hvor det hele begynner på 8 fot, men i rekken finner vi en 17 fots Supersport til en pris av 195.000 kroner (dog uten motor). Denne båten gjør svært god fart. Med bare 50 hester bak på hekken gjør den 30 knop. Men den er godkjent med motor opptil 90 Hk, og da går det styggfort som det heter på Romerike. Spennende og grei båt.

Blant alle de ulike Pioner-typene finner vi en meget spesiell og spennende båt med navnet 520 R. Det er et helt nytt Steady-båtkonsept som kombinerer det beste fra de moderne RIB-erne med Pioners rotasjonsstøpte kvalitet.

Den har V-bunnskrog med høye pontonger som gir rå kjøreegenskaper og god stabilitet. Dessuten har den en praktisk og romslig innredning En båt for de som ønsker seg det lille ekstra uten å legge all verden av kroner i det. Nevnes bør at dette er en skjærgårdsjeep med et spennende utseende og en startpris på 158.000 kroner. Ønsker du en Targabøyle så koster det 9.000 kroner ekstra, men så blir båten ekstra spennende å se på. Båten er godkjent for 75 Hk.

Siste nytt i Motor

Utbygging av ny E6 på Smalvollen

Debatt

Ny E6 på Smalvollen

  • debatt

I Alnaelvas Venner er vi svært overrasket over at Statens vegvesen nå foreslår å legge E6 i dagen langs Smalvollveien.

Legg dritten til Groruddalen!

Legg dritten til Groruddalen!

  • Innlegg

Jeg har hatt gleden av å skrive biografien til et par profilerte politikere og i den forbindelse har jeg også intervjuet andre politikere. Rikspolitikere med stortingsplass. Bystyrepolitikere. Ordførere i Norge. Noen av dem spurte jeg: «Hva kommer det av at all dritten blir lagt til Groruddalen?» Je...

Fire skal kjøre i Groruddalen

Seks el-busser skal testes i Oslo fram mot 2020

Fire skal kjøre i Groruddalen

  • El-buss

Byrådet bevilger 43 millioner kroner til testing av el-busser. Nobina skal teste ut el-buss på linje 31 Grorud – Norges tyngste busslinje, mens Norgesbuss vil begynne med linje 60 Tonsenhagen.

 
Politiet kontrollerer veiene

Miljøfartsgrense i Groruddalen:

Politiet kontrollerer veiene

  • Miljøfartsgrense

Stig Tonsjø ved Stovner politistasjon opplyser at de kommer til å kontrollere miljøfartsgrensa på veiene i Groruddalen. De har lov til å skrive ut bøter til folk som kjører for fort.

– Det er en gullgruve

Villedes til feilparkering:

– Det er en gullgruve

  • trafikk

I Søren Bulls vei skrives det ut bøter over en lav sko. Bilistene klør seg i hodet fordi de er overbevist om at de har fulgt parkeringsreglene.

Lekkasjen på Grorud

Lekkasjen på Grorud

  • trafikk

Torsdag ettermiddag kræsjet en kranbil inni broa over Østre Aker vei ved Jernkroken. Det kuttet varmtvannet til nærmeste bygg.

 
Kritiserer trafikkanalyse

Kritiserer trafikkanalyse

  • trafikk

Omsorgsbygg vil føre opp ny barnehage i Rødtvetveien, men Sandås Vel mener selve trafikkanalysen fra 2014 er utdatert og en tragikomisk skrivebom.

Her er landets første <BR>elektriske lastebil

Her er landets første
elektriske lastebil

ASKO var først i verden med distribusjonsbil som kjører på bioetanol. Nå er de først ute i Norge med en elektrisk lastebil som skal gå i normal drift hele uka – i skiftordning.

Norges første ladestasjon

Norges første ladestasjon

for el-taxi på Bryn

  • El-taxi

Samferdselsbyråd Lan Marie Nguyen Berg (MDG) åpnet Oslos første ladestasjon til hurtiglading for el-taxi på Cirkle K Bryn.

 
– Katastrofale følger

Bydelspolitiker om plan for Haraldrud:

– Katastrofale følger

  • Bjerke BU

Ine Mari Molteberg-Bøhn (H) tror en ombygging av Østre Aker vei vil føre til katastrofale følger for trafikkflyten i nærmiljøet.

Snikerne på Grorud

Snikerne på Grorud

  • trafikk

I rushtiden brukes Esso Grorud som «snikepassasje» for bilister på Trondheimsveien i retning Stovner og Nittedal. Bare i løpet av et kvarter talte avisa 11 snikere.

Vekker ikke uro i bransjen

Salget av elbiler går ned:

Vekker ikke uro i bransjen

  • miljø

Norsk elbilforening bekymrer seg over nedgangen i salg av elbiler. Bilbransjen mener på en annen side at elbilen, og etter hvert også hybridbilen, er kommet for å bli.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!