Ny Ford Fiesta

Ny Ford Fiesta

 

Høsten bringer alltid med seg nye nytt og spennende når det gjelder bil. 32 år og 12 millioner biler etter debuten i 1976 er Ford klar til å lansere en helt ny Fiesta-generasjon.

Skrevet av:

Denne gang dreier det seg ikke om en europeisk, men om en global småbil. De første bilene kommer til Norge i slutten av året.

Fords mål med denne nye og spennende bilen er å levere en ny generasjon småbiler for en ny generasjon meget kresne og krevende kunder over store deler av verden.

Nye Ford Fiesta kommer ti Norge med én karosseriversjon, 5-dørs og med utstyrsvariantene Trend og Titanium. Motorprogrammet består av tre Duratec bensinmotorer på henholdsvis 60, 82  og 120 HK og to TDCi dieselmotorer på henholdsvis 68 og 90 HK. Tilgjengelig girkasse er 5 trinns manuell.

Det som i første rekke preger nye Fiesta er Fords formspråk klinetic design, som med sitt klart kileformede karosseri og grafisk detaljering gir en følelse av at bilen beveger seg fremover selv når den står stille. 5-dørsmodellen fremstår som en sportslig coupe. Likevel er det er det bedre plass i denne Fiestagenerasjonen enn i foregående utgaver.

Nye Fiesta glimrer også med et stort antall storbilegenskaper bygd inn i en liten bil, og kan by på en rekke funksjoner for første gang i småbilklassen. Spennende er at en kan fylle drivstoff uten drivstofflokk og med stor sikkerhet mot feilfylling. Ellers kan vi nevne en nøkkelløs adkomst og start. Dette er bare to eksempler for på spennende nye tekniske ordninger.

Det er vel ikke å legge skjul på at det er meget store forhåpninger til denne nye modellen. Tilbakemeldingene ledelsen har fått fra selgere rundt om i landet er svært positive, og alle gleder seg til å få denne nye Fiesta inn i salgslokalene. Vi gleder oss til å se og prøve den her i Groruddalen.

Siste nytt i Motor

Utbygging av ny E6 på Smalvollen

Debatt

Ny E6 på Smalvollen

  • debatt

I Alnaelvas Venner er vi svært overrasket over at Statens vegvesen nå foreslår å legge E6 i dagen langs Smalvollveien.

Legg dritten til Groruddalen!

Legg dritten til Groruddalen!

  • Innlegg

Jeg har hatt gleden av å skrive biografien til et par profilerte politikere og i den forbindelse har jeg også intervjuet andre politikere. Rikspolitikere med stortingsplass. Bystyrepolitikere. Ordførere i Norge. Noen av dem spurte jeg: «Hva kommer det av at all dritten blir lagt til Groruddalen?» Je...

Fire skal kjøre i Groruddalen

Seks el-busser skal testes i Oslo fram mot 2020

Fire skal kjøre i Groruddalen

  • El-buss

Byrådet bevilger 43 millioner kroner til testing av el-busser. Nobina skal teste ut el-buss på linje 31 Grorud – Norges tyngste busslinje, mens Norgesbuss vil begynne med linje 60 Tonsenhagen.

 
Politiet kontrollerer veiene

Miljøfartsgrense i Groruddalen:

Politiet kontrollerer veiene

  • Miljøfartsgrense

Stig Tonsjø ved Stovner politistasjon opplyser at de kommer til å kontrollere miljøfartsgrensa på veiene i Groruddalen. De har lov til å skrive ut bøter til folk som kjører for fort.

– Det er en gullgruve

Villedes til feilparkering:

– Det er en gullgruve

  • trafikk

I Søren Bulls vei skrives det ut bøter over en lav sko. Bilistene klør seg i hodet fordi de er overbevist om at de har fulgt parkeringsreglene.

Lekkasjen på Grorud

Lekkasjen på Grorud

  • trafikk

Torsdag ettermiddag kræsjet en kranbil inni broa over Østre Aker vei ved Jernkroken. Det kuttet varmtvannet til nærmeste bygg.

 
Kritiserer trafikkanalyse

Kritiserer trafikkanalyse

  • trafikk

Omsorgsbygg vil føre opp ny barnehage i Rødtvetveien, men Sandås Vel mener selve trafikkanalysen fra 2014 er utdatert og en tragikomisk skrivebom.

Her er landets første <BR>elektriske lastebil

Her er landets første
elektriske lastebil

ASKO var først i verden med distribusjonsbil som kjører på bioetanol. Nå er de først ute i Norge med en elektrisk lastebil som skal gå i normal drift hele uka – i skiftordning.

Norges første ladestasjon

Norges første ladestasjon

for el-taxi på Bryn

  • El-taxi

Samferdselsbyråd Lan Marie Nguyen Berg (MDG) åpnet Oslos første ladestasjon til hurtiglading for el-taxi på Cirkle K Bryn.

 
– Katastrofale følger

Bydelspolitiker om plan for Haraldrud:

– Katastrofale følger

  • Bjerke BU

Ine Mari Molteberg-Bøhn (H) tror en ombygging av Østre Aker vei vil føre til katastrofale følger for trafikkflyten i nærmiljøet.

Snikerne på Grorud

Snikerne på Grorud

  • trafikk

I rushtiden brukes Esso Grorud som «snikepassasje» for bilister på Trondheimsveien i retning Stovner og Nittedal. Bare i løpet av et kvarter talte avisa 11 snikere.

Vekker ikke uro i bransjen

Salget av elbiler går ned:

Vekker ikke uro i bransjen

  • miljø

Norsk elbilforening bekymrer seg over nedgangen i salg av elbiler. Bilbransjen mener på en annen side at elbilen, og etter hvert også hybridbilen, er kommet for å bli.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!