Prikken over I-en

Prikken over I-en

 

Den nye Opel Insignia Sports Tourer er like rundt hjørnet for salg i Norge. Bilen blir imøtesett med spenning og forventning hos svært mange av kunder som er ute etter nettopp en slik bil.

Opel Insignia Sports Tourer - eller stasjonsvogn som mange her hjemme kaller slike biler - vil komme i salg her i landet like over påske. Men her forleden fikk Groruddalen et raskt besøk av nettopp en slik bil. Hos Thrane-Steen på Grorud dukket bilen opp for en to dagers visitt. Akers Avis Groruddalen var selvfølgelig på plass for å sikre bilder av bilen.

Vi forstår de mange som allerede har forhåndsbestilt denne bilen. Det er en vakker bil som vekker  oppsikt, men den er ikke bare vakker, den er svært rommelig med god plass til både passasjerer og det du måtte ha med deg på turen.

Bagasjerommet er på hele 540 liter med baksetene i behold. Bakseteryggen kan for øvrig felles ned i såkalt 60/40-posisjon, eller du kan felle ned hele baksetet og få en fantastisk god plass til disposisjon.

Det som i første rekke imponerte mest med denne bilen er den innvendige designen. Førerposisjonen er utformet slik at føreren har god oversikt til alle bilens fire hjørner, det er god og grei oversikt til instrumenter og betjeningsbrytere. Setene er i en klasse for seg - her sitter du ikke bare godt, men du sitter svært godt.

Vi har ikke kjørt denne utgaven av Opel Insignia, men vi har kjørt personbilutgaven, det var en hyggelig opplevelse. Det er ingen ting som skulle tilsi at stasjonsvogna ikke skulle by på de samme kjøregledene.

Daglig leder Erik Ignacius ved Thrane-Steen på Grorud gleder seg selvsagt til å få også denne bilen inn i bilsalongen. Han kan bekrefte en stor interesse for bilen og han tror at denne bilen vil representere rundt 70-80 prosent av salget. Publikum er svært opptatt av stasjonsvognutgaver, og han er optimistisk når det gjelder salget av denne bilen.

Opel Insignia stasjonsvogn vil koste fra 289.900 kroner for basismodellen med en 115 hesters motor. Så kan du selv sy sammen bilen med all verdens utstyr og motorvarianter og den dyreste, en 4x4 med 220 hester med den største utstyrspakka, vil koste 642.700 kroner.

Vi kommer tilbake til Opel Insignia Sports Tourer så snart vi har kjørt bilen, men dette var litt av vårt førsteinntrykk.

Siste nytt i Motor

Skuffet over trikke-nei

Går ikke på skinner for trikk til Tonsenhagen:

Skuffet over trikke-nei

  • Trikk til tonsenhagen

Flertallet stemte ned forslaget fra SV i Stortinget om finansiering av en trikkeløsning til Tonsenhagen. SV kaller det hele et politisk svik.

Lader opp til ny støtteordning

Vil at flere skal investere i elbi

Lader opp til ny støtteordning

Venstre, Høyre og KrF fremmer et privatforslag om å legge bedre til rette for elbil-lading i sameier og borettslag. De foreslår en støtteordning og rådgivingstjeneste - og mener det haster å få på plass et vedtak.

Dro med seg stolpa

Brøytet snø på Furuset

Dro med seg stolpa

  • ulykke

En brøytetraktor på oppdrag fra kommunen rev torsdag formiddag ned en lyktestolpe i Professor Birkelands vei på Furuset, og skapte med det et lite trafikkaos.

 
Har vellene reell innflytelse?

Debatt: Har vellene
reell innflytelse?

  • Bjerke Storvel

I forbindelse med de massive forandringene byen vår går igjennom nå for tiden, er det grunn til å reflektere over om innbyggerne i byen har reell innflytelse på utviklingen eller om det bare er utbyggerne som skal styre den.

Legg dritten til Groruddalen!

Legg dritten til Groruddalen!

  • Innlegg

Jeg har hatt gleden av å skrive biografien til et par profilerte politikere og i den forbindelse har jeg også intervjuet andre politikere. Rikspolitikere med stortingsplass. Bystyrepolitikere. Ordførere i Norge. Noen av dem spurte jeg: «Hva kommer det av at all dritten blir lagt til Groruddalen?» Je...

Utbygging av ny E6 på Smalvollen

Debatt

Ny E6 på Smalvollen

  • debatt

I Alnaelvas Venner er vi svært overrasket over at Statens vegvesen nå foreslår å legge E6 i dagen langs Smalvollveien.

 
Fire skal kjøre i Groruddalen

Seks el-busser skal testes i Oslo fram mot 2020

Fire skal kjøre i Groruddalen

  • El-buss

Byrådet bevilger 43 millioner kroner til testing av el-busser. Nobina skal teste ut el-buss på linje 31 Grorud – Norges tyngste busslinje, mens Norgesbuss vil begynne med linje 60 Tonsenhagen.

Politiet kontrollerer veiene

Miljøfartsgrense i Groruddalen:

Politiet kontrollerer veiene

  • Miljøfartsgrense

Stig Tonsjø ved Stovner politistasjon opplyser at de kommer til å kontrollere miljøfartsgrensa på veiene i Groruddalen. De har lov til å skrive ut bøter til folk som kjører for fort.

– Det er en gullgruve

Villedes til feilparkering:

– Det er en gullgruve

  • trafikk

I Søren Bulls vei skrives det ut bøter over en lav sko. Bilistene klør seg i hodet fordi de er overbevist om at de har fulgt parkeringsreglene.

 
Lekkasjen på Grorud

Lekkasjen på Grorud

  • trafikk

Torsdag ettermiddag kræsjet en kranbil inni broa over Østre Aker vei ved Jernkroken. Det kuttet varmtvannet til nærmeste bygg.

Kritiserer trafikkanalyse

Kritiserer trafikkanalyse

  • trafikk

Omsorgsbygg vil føre opp ny barnehage i Rødtvetveien, men Sandås Vel mener selve trafikkanalysen fra 2014 er utdatert og en tragikomisk skrivebom.

Her er landets første <BR>elektriske lastebil

Her er landets første
elektriske lastebil

ASKO var først i verden med distribusjonsbil som kjører på bioetanol. Nå er de først ute i Norge med en elektrisk lastebil som skal gå i normal drift hele uka – i skiftordning.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!