Spennende bekjentskap

Spennende bekjentskap

 

Mitsubishi hadde noen år med ikke altfor spennende biler. Litt utgått liksom. Derfor er det gledelig å se at Mitsubishi er på banen med en rekke nye og spennende bilmodeller. Ikke minst det siste tilskuddet - Mitsubishi Lancer Sports Sedan.

Skrevet av:

Dette er en bil som lett lokker fram god-følelsen, kjøreglede og smilet. Du vinner ikke rally konkurranser med denne bilen, men det er den da heller ikke ment som. Dette dreier seg om en fornuftig og grei familiebil, med god plass for både passasjerer og det du måtte ha med deg. Bilen har en 1,5 liters motor på 109 hester. Dette er nok til å gi bilen en toppfart på 191 km/t og den flytter seg fra 0-100 km/t på 11,6 sekunder Og etter vår mening så skulle det være tilstrekkelig for de aller fleste forhold. Dessuten utgir den seg heller ikke for noe mer en hva den er. En grei, sikker og velkjørende familiebil.Det er vanskelig å diskutere hva som er pent og hva som er mindre pent. Det handler om smak og behag. Men jeg føler at den nye Mitsubishi Lancer Sports Sedan er en pen bil med stilrene og moderne linjer. Bakparten på bilen minner svært mye om en Alfa Romeo.Ryddig interiørInteriørmessig holder den også mål med et stilrent og enkelt preg. Vi satte stor pris på at betjeningsbryterne var store og tydelig merket slik at de er lette å finne fram i selv under mørkekjøring. Vi finner at sju kollisjonsputer, klimaanlegg, el.vindusheiser, antiskrenssystem og radio/CD hører med til standard utstyret. Setene er gode og gir god støtte for både rygg og lår. Jeg er noe forundret over at rattet ikke kan justeres i lengderetningen, men pytt sann, det var i hvert fall ikke vanskelig å finne seg en god kjørestillingGod plassKjøremessig er bilen helt grei. På landeveien kan den virke litt myk, men så snart du begir deg utenfor motorveien og forsøker deg med litt aktiv og sportslig kjøring tar bilen dette meget godt. I det hele er dette en bil det er lett å trives i. og som det er lett å føle seg trygg i.Plassen er god både i forsetene og i baksetet. Det er også rikelig plass for bagasje. Men her har vi et par små negative bemerkninger: Bagasjerommet skjemmes litt av en litt for høy terskel og at selve åpningen til rommet blir litt trang om en skal ha med seg større gjenstander. Dette er det selvsagt ikke noe å gjøre med, men gulvmatta i bagasjerommet bør importøren gjøre noe med. Den virker simpel og hjemmegjort. Ingen stor sak selvsagt, men sikkert enkelt å rette på.Alt i alt en stilig bil som er lett å kjøre og med god plass. Det oser kvalitet av bilen. Etter vår smak en grei familiebil som ikke koster all verden, dessuten får du fem års nybilgaranti på kjøpet. Prøv den.

Siste nytt i Motor

Politiet kontrollerer veiene

Miljøfartsgrense i Groruddalen:

Politiet kontrollerer veiene

  • Miljøfartsgrense

Stig Tonsjø ved Stovner politistasjon opplyser at de kommer til å kontrollere miljøfartsgrensa på veiene i Groruddalen. De har lov til å skrive ut bøter til folk som kjører for fort.

– Det er en gullgruve

Villedes til feilparkering:

– Det er en gullgruve

  • trafikk

I Søren Bulls vei skrives det ut bøter over en lav sko. Bilistene klør seg i hodet fordi de er overbevist om at de har fulgt parkeringsreglene.

Lekkasjen på Grorud

Lekkasjen på Grorud

  • trafikk

Torsdag ettermiddag kræsjet en kranbil inni broa over Østre Aker vei ved Jernkroken. Det kuttet varmtvannet til nærmeste bygg.

 
Kritiserer trafikkanalyse

Kritiserer trafikkanalyse

  • trafikk

Omsorgsbygg vil føre opp ny barnehage i Rødtvetveien, men Sandås Vel mener selve trafikkanalysen fra 2014 er utdatert og en tragikomisk skrivebom.

Her er landets første <BR>elektriske lastebil

Her er landets første
elektriske lastebil

ASKO var først i verden med distribusjonsbil som kjører på bioetanol. Nå er de først ute i Norge med en elektrisk lastebil som skal gå i normal drift hele uka – i skiftordning.

Norges første ladestasjon

Norges første ladestasjon

for el-taxi på Bryn

  • El-taxi

Samferdselsbyråd Lan Marie Nguyen Berg (MDG) åpnet Oslos første ladestasjon til hurtiglading for el-taxi på Cirkle K Bryn.

 
– Katastrofale følger

Bydelspolitiker om plan for Haraldrud:

– Katastrofale følger

  • Bjerke BU

Ine Mari Molteberg-Bøhn (H) tror en ombygging av Østre Aker vei vil føre til katastrofale følger for trafikkflyten i nærmiljøet.

Snikerne på Grorud

Snikerne på Grorud

  • trafikk

I rushtiden brukes Esso Grorud som «snikepassasje» for bilister på Trondheimsveien i retning Stovner og Nittedal. Bare i løpet av et kvarter talte avisa 11 snikere.

Vekker ikke uro i bransjen

Salget av elbiler går ned:

Vekker ikke uro i bransjen

  • miljø

Norsk elbilforening bekymrer seg over nedgangen i salg av elbiler. Bilbransjen mener på en annen side at elbilen, og etter hvert også hybridbilen, er kommet for å bli.

 
Bak inngjerdingen på Ulven

Bak inngjerdingen på Ulven

  • trafikk

Hvis bilen din taues inn, havner den i Ulvenveien på Økern. Sommeren er rolig og «bare» 120 biler fyller garasjen, men i løpet av året vil over 6000 biler ha vært en tur innom.

Ser ikke veien for bare trær

Ser ikke veien for bare trær

  • trafikk

Erik Mathisen kjører daglig gjennom rundkjøringen på Furuset som kobler sammen Sam Eydes vei, Jerikoveien og E6. Han beskriver den som en stor trafikkfelle.

Fossumveien stenges i 3 uker

Fossumveien stenges

  • trafikk

De tre første ukene i august vil Fossumveien stenges helt fra rundkjøringen mot Østre Aker vei og opp til rundkjøringen knyttet til Fjellstuveien.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!