Spennende bekjentskap

Spennende bekjentskap

 

Mitsubishi hadde noen år med ikke altfor spennende biler. Litt utgått liksom. Derfor er det gledelig å se at Mitsubishi er på banen med en rekke nye og spennende bilmodeller. Ikke minst det siste tilskuddet - Mitsubishi Lancer Sports Sedan.

Dette er en bil som lett lokker fram god-følelsen, kjøreglede og smilet. Du vinner ikke rally konkurranser med denne bilen, men det er den da heller ikke ment som. Dette dreier seg om en fornuftig og grei familiebil, med god plass for både passasjerer og det du måtte ha med deg. Bilen har en 1,5 liters motor på 109 hester. Dette er nok til å gi bilen en toppfart på 191 km/t og den flytter seg fra 0-100 km/t på 11,6 sekunder Og etter vår mening så skulle det være tilstrekkelig for de aller fleste forhold. Dessuten utgir den seg heller ikke for noe mer en hva den er. En grei, sikker og velkjørende familiebil.Det er vanskelig å diskutere hva som er pent og hva som er mindre pent. Det handler om smak og behag. Men jeg føler at den nye Mitsubishi Lancer Sports Sedan er en pen bil med stilrene og moderne linjer. Bakparten på bilen minner svært mye om en Alfa Romeo.Ryddig interiørInteriørmessig holder den også mål med et stilrent og enkelt preg. Vi satte stor pris på at betjeningsbryterne var store og tydelig merket slik at de er lette å finne fram i selv under mørkekjøring. Vi finner at sju kollisjonsputer, klimaanlegg, el.vindusheiser, antiskrenssystem og radio/CD hører med til standard utstyret. Setene er gode og gir god støtte for både rygg og lår. Jeg er noe forundret over at rattet ikke kan justeres i lengderetningen, men pytt sann, det var i hvert fall ikke vanskelig å finne seg en god kjørestillingGod plassKjøremessig er bilen helt grei. På landeveien kan den virke litt myk, men så snart du begir deg utenfor motorveien og forsøker deg med litt aktiv og sportslig kjøring tar bilen dette meget godt. I det hele er dette en bil det er lett å trives i. og som det er lett å føle seg trygg i.Plassen er god både i forsetene og i baksetet. Det er også rikelig plass for bagasje. Men her har vi et par små negative bemerkninger: Bagasjerommet skjemmes litt av en litt for høy terskel og at selve åpningen til rommet blir litt trang om en skal ha med seg større gjenstander. Dette er det selvsagt ikke noe å gjøre med, men gulvmatta i bagasjerommet bør importøren gjøre noe med. Den virker simpel og hjemmegjort. Ingen stor sak selvsagt, men sikkert enkelt å rette på.Alt i alt en stilig bil som er lett å kjøre og med god plass. Det oser kvalitet av bilen. Etter vår smak en grei familiebil som ikke koster all verden, dessuten får du fem års nybilgaranti på kjøpet. Prøv den.

Siste nytt i Motor

Nå skal Per <BR>også selge elsykler

Per Rønning er et kjent fjes for mange bilinteresserte i Groruddalen, nå skal mannen bak Pers bil også satse på elsykler.

Ruter gjør om rutene

Fra og med søndag 2. april kjører t-banen med tidligere avganger om morgenen og flere bussruter i Groruddalen får flere avganger, noe som gleder byrådsleder Raymond Johansen. Linje 22 mot Ellingsrudåsen blir derimot historie.

 
Skuffet over trikke-nei

Flertallet stemte ned forslaget fra SV i Stortinget om finansiering av en trikkeløsning til Tonsenhagen. SV kaller det hele et politisk svik.

Lader opp til ny støtteordning

Venstre, Høyre og KrF fremmer et privatforslag om å legge bedre til rette for elbil-lading i sameier og borettslag. De foreslår en støtteordning og rådgivingstjeneste - og mener det haster å få på plass et vedtak.

Dro med seg stolpa

En brøytetraktor på oppdrag fra kommunen rev torsdag formiddag ned en lyktestolpe i Professor Birkelands vei på Furuset, og skapte med det et lite trafikkaos.