Stopper ulovlig bilbutikk

Stopper ulovlig bilbutikk

 

Plan- og bygningsetaten stopper etableringen av en bilbutikk på Sletteløkka 44. Grunnen er at det verken er gitt tillatelse til byggearbeider eller bruksendring på tomta.

Skrevet av:

- Det ble gitt stoppordre og pålegg senest 18. mars. Dette forfalt 26. mars og vi har ikke mottatt noen søknad innen fristens utløp, sier Lena Skotland i Plan- og bygningsetaten.

Etaten ble gjort oppmerksom på at det var ulovlig aktivitet på tomta i begynnelsen av mars. Den 7. mars sendte de brev til tiltakshaveren med varsel om pålegg og tvangsmulkt uten at aktivitetene på tomta ble stoppet.

- Tvert i mot forsatte arbeidene med etableringen av bilforetningen. Det ble satt opp en kontorbrakke og hengt opp plakater for bilforetningen, sier Edvin Hammervold i Aksjon Sletteløkka 44.

Stoppordre og bot

Dette fører til at etaten sender ut stoppordre og en bot på 75.000 kroner.

- Arbeidene på eiendommen må ikke fortsette før en eventuell tillatelse foreligger. Dette innebærer at enhver byggevirksomhet skal opphøre og at salgsvirksomhet må stoppes. Virksomhetskilt på fjernes. Videre skal alle biler på tomta fjernes innen 26.03.2008, heter det i brevet.

Da Akers Avis Groruddalen besøkte tomta etter fristen var imidlertid ingenting fjernet. Plan- og bygningsetaten bekrefter dette.

- Vi har fått bekreftet at det fremdeles står biler på tomta.

- Hva skjer videre?

- Vi kommer til å sende et nytt brev og boten kommer til å bli større, sier Skotland.

Avdramatiserer

Christian Frick, som jobber i administrasjonen i Oslo Resort AS, prøver imidlertid å avdramatisere situasjonen.

- Det har vært næringsvirksomhet på tomta før, og leietaker antok at det da var i orden å bruke tomta til annen form for næringsvirksomhet, sier Frick.

Han sier også at søknad om midlertidig bruksendring er sendt. Dette er ukjent for Plan- og bygningsetaten.

- Vi har ikke mottatt noen søknad, understreker Skotland.

Tar ikke hensyn

Frick skjønner heller ikke hvorfor naboene er negative til en bilbutikk på tomta.

- Jeg har vanskelig for å se at en bilbutikk er et større problem enn et gartneri. Vi ønsker et godt forhold til naboene. Vi akter å bygge boliger på tomta, men det er en lang prosess og vi må ha inntekter i mellomtiden, sier Frick.

Naboene i Aksjon Sletteløkka 44 forteller at de har respekt for at folk som eier en tomt skal styre denne og tjene penger på den. Men de mener at det også må tas hensyn til omgivelsene.

- Her tas det overhodet ikke hensyn til lover og regler, sier Hammervold.

Ikke imot utbygging.

Hammervold poengterer at naboene ikke er imot utbygging på tomta.

- Vi er ikke imot at tomta blir brukt, men vi vil ha noe som ser ordentlig ut.

Han legger også vekt på at det ikke er første gang det pågår ulovlig virksomhet på tomta.

- Det virker som det bare er å slenge opp alt på tomta. Det skulle tatt seg ut om alle tok seg til rette på den måten. Vi føler at de ikke er på bølgelengde med noen.

 

Siste nytt i Motor

Politiet kontrollerer veiene

Miljøfartsgrense i Groruddalen:

Politiet kontrollerer veiene

  • Miljøfartsgrense

Stig Tonsjø ved Stovner politistasjon opplyser at de kommer til å kontrollere miljøfartsgrensa på veiene i Groruddalen. De har lov til å skrive ut bøter til folk som kjører for fort.

– Det er en gullgruve

Villedes til feilparkering:

– Det er en gullgruve

  • trafikk

I Søren Bulls vei skrives det ut bøter over en lav sko. Bilistene klør seg i hodet fordi de er overbevist om at de har fulgt parkeringsreglene.

Lekkasjen på Grorud

Lekkasjen på Grorud

  • trafikk

Torsdag ettermiddag kræsjet en kranbil inni broa over Østre Aker vei ved Jernkroken. Det kuttet varmtvannet til nærmeste bygg.

 
Kritiserer trafikkanalyse

Kritiserer trafikkanalyse

  • trafikk

Omsorgsbygg vil føre opp ny barnehage i Rødtvetveien, men Sandås Vel mener selve trafikkanalysen fra 2014 er utdatert og en tragikomisk skrivebom.

Her er landets første <BR>elektriske lastebil

Her er landets første
elektriske lastebil

ASKO var først i verden med distribusjonsbil som kjører på bioetanol. Nå er de først ute i Norge med en elektrisk lastebil som skal gå i normal drift hele uka – i skiftordning.

Norges første ladestasjon

Norges første ladestasjon

for el-taxi på Bryn

  • El-taxi

Samferdselsbyråd Lan Marie Nguyen Berg (MDG) åpnet Oslos første ladestasjon til hurtiglading for el-taxi på Cirkle K Bryn.

 
– Katastrofale følger

Bydelspolitiker om plan for Haraldrud:

– Katastrofale følger

  • Bjerke BU

Ine Mari Molteberg-Bøhn (H) tror en ombygging av Østre Aker vei vil føre til katastrofale følger for trafikkflyten i nærmiljøet.

Snikerne på Grorud

Snikerne på Grorud

  • trafikk

I rushtiden brukes Esso Grorud som «snikepassasje» for bilister på Trondheimsveien i retning Stovner og Nittedal. Bare i løpet av et kvarter talte avisa 11 snikere.

Vekker ikke uro i bransjen

Salget av elbiler går ned:

Vekker ikke uro i bransjen

  • miljø

Norsk elbilforening bekymrer seg over nedgangen i salg av elbiler. Bilbransjen mener på en annen side at elbilen, og etter hvert også hybridbilen, er kommet for å bli.

 
Bak inngjerdingen på Ulven

Bak inngjerdingen på Ulven

  • trafikk

Hvis bilen din taues inn, havner den i Ulvenveien på Økern. Sommeren er rolig og «bare» 120 biler fyller garasjen, men i løpet av året vil over 6000 biler ha vært en tur innom.

Ser ikke veien for bare trær

Ser ikke veien for bare trær

  • trafikk

Erik Mathisen kjører daglig gjennom rundkjøringen på Furuset som kobler sammen Sam Eydes vei, Jerikoveien og E6. Han beskriver den som en stor trafikkfelle.

Fossumveien stenges i 3 uker

Fossumveien stenges

  • trafikk

De tre første ukene i august vil Fossumveien stenges helt fra rundkjøringen mot Østre Aker vei og opp til rundkjøringen knyttet til Fjellstuveien.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!