Trivelig og artig småbil

Trivelig og artig småbil

 

En skal ikke ha oppholdt seg lenge i en Hyundai i20 før en føler seg vel. Og raskt forstår du hvorfor nettopp denne bilen har så gode salgsresultater, mens mange av konkurrentene sliter med salgstallene. Det er en enkel og grei bil, som ser bra ut og som kjører godt.

Skrevet av:

Vår prøvebil var en i20 Comfort utstyrt med en 75 hesters diesel motor. Dette er nok til å flytte bilen fra 0-100 km/t på 16,2 sek og gi den en akseptabel toppfart. Helt greit.

Den har et hyggelig forbruk på under en halvliter pr. mil ved variert kjøring - by og landevei. Bilen har en egenvekt på 1127 kg. Den er 3,94 m. lang, 1,71 m bred og utvendig høyde er 1,49 m. Drivstofftanken rommer 45 liter og lasterommet er på 295 liter, men med nedfellbar bakseterygg får du med deg det meste du måtte ha behov for på bilturen.

i20 har et moderne og stilig utseende og vi la merke til at bilen raskt tiltrakk seg oppmerksomhet på parkeringsplassene. Vi falt spesielt for bilens front, som vi synes var direkte stilig. Dessuten har den koreanske produsenten lagt stor vekt på karosseriarbeidet. Her fant vi ingen skjemmende sveisekanter og bilens lakk var av høy standard.

Interiøret er stilig, fargerikt og pent. Det er lett å trives i denne bilen. Til en småbil å være har du rimelig med plass i bilen. I forsetene er det riktig bra, mens de i baksetet er noe knappere med plass for voksne, men ikke verre enn det vi finner hos konkurrentene, og det lar seg godt gjøre å oppholde seg der selv på en lengre tur.

Instrumenteringen sitter helt greit plassert og betjeningsbrytere sitter logisk plassert og er lett å finne fram i.

Å beskrive bilens kjøreegenskaper kan gjøres kort - det er en hyggelig bil å ha med å gjøre på veien. Den er fri for nykker og negative overraskelser. Den oppfører seg akkurat slik du ønsker den skal oppføre seg. Vi må også tilføye at den er toppscorer i sikkerhetstest. Den har oppnådd fem av fem mulige stjerner i EuroNCAP test, en test som setter bilens totale sikkerhet i fokus og som setter standard for bilsikkerhet i Europa

Bilen finnes med forskjellige motoralternativer og du kan velge mellom automatisk eller manuell girkasse.

Kort sammenfattet kan en si at dette var en trivelig bil å ha med å gjøre, men det var irriterende å ikke finne mangler eller dårlige løsninger å skrive om. Alt var liksom så greit. Og vi forstår at denne bilen selger bra med en prislapp fra kr. 159.950 og opp til 199.950 alt etter hva du velger av motor og utstyr.

Siste nytt i Motor

Politiet kontrollerer veiene

Miljøfartsgrense i Groruddalen:

Politiet kontrollerer veiene

  • Miljøfartsgrense

Stig Tonsjø ved Stovner politistasjon opplyser at de kommer til å kontrollere miljøfartsgrensa på veiene i Groruddalen. De har lov til å skrive ut bøter til folk som kjører for fort.

– Det er en gullgruve

Villedes til feilparkering:

– Det er en gullgruve

  • trafikk

I Søren Bulls vei skrives det ut bøter over en lav sko. Bilistene klør seg i hodet fordi de er overbevist om at de har fulgt parkeringsreglene.

Lekkasjen på Grorud

Lekkasjen på Grorud

  • trafikk

Torsdag ettermiddag kræsjet en kranbil inni broa over Østre Aker vei ved Jernkroken. Det kuttet varmtvannet til nærmeste bygg.

 
Kritiserer trafikkanalyse

Kritiserer trafikkanalyse

  • trafikk

Omsorgsbygg vil føre opp ny barnehage i Rødtvetveien, men Sandås Vel mener selve trafikkanalysen fra 2014 er utdatert og en tragikomisk skrivebom.

Her er landets første <BR>elektriske lastebil

Her er landets første
elektriske lastebil

ASKO var først i verden med distribusjonsbil som kjører på bioetanol. Nå er de først ute i Norge med en elektrisk lastebil som skal gå i normal drift hele uka – i skiftordning.

Norges første ladestasjon

Norges første ladestasjon

for el-taxi på Bryn

  • El-taxi

Samferdselsbyråd Lan Marie Nguyen Berg (MDG) åpnet Oslos første ladestasjon til hurtiglading for el-taxi på Cirkle K Bryn.

 
– Katastrofale følger

Bydelspolitiker om plan for Haraldrud:

– Katastrofale følger

  • Bjerke BU

Ine Mari Molteberg-Bøhn (H) tror en ombygging av Østre Aker vei vil føre til katastrofale følger for trafikkflyten i nærmiljøet.

Snikerne på Grorud

Snikerne på Grorud

  • trafikk

I rushtiden brukes Esso Grorud som «snikepassasje» for bilister på Trondheimsveien i retning Stovner og Nittedal. Bare i løpet av et kvarter talte avisa 11 snikere.

Vekker ikke uro i bransjen

Salget av elbiler går ned:

Vekker ikke uro i bransjen

  • miljø

Norsk elbilforening bekymrer seg over nedgangen i salg av elbiler. Bilbransjen mener på en annen side at elbilen, og etter hvert også hybridbilen, er kommet for å bli.

 
Bak inngjerdingen på Ulven

Bak inngjerdingen på Ulven

  • trafikk

Hvis bilen din taues inn, havner den i Ulvenveien på Økern. Sommeren er rolig og «bare» 120 biler fyller garasjen, men i løpet av året vil over 6000 biler ha vært en tur innom.

Ser ikke veien for bare trær

Ser ikke veien for bare trær

  • trafikk

Erik Mathisen kjører daglig gjennom rundkjøringen på Furuset som kobler sammen Sam Eydes vei, Jerikoveien og E6. Han beskriver den som en stor trafikkfelle.

Fossumveien stenges i 3 uker

Fossumveien stenges

  • trafikk

De tre første ukene i august vil Fossumveien stenges helt fra rundkjøringen mot Østre Aker vei og opp til rundkjøringen knyttet til Fjellstuveien.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!