– Det hadde blitt et himla bråk

– Det hadde blitt et himla bråk


TROR DET HADDE BLITT BRÅK: Carl I. Hagen (Frp) tror ikke en utredning fra Statens vegvesen om planer for ny motorvei på vestkanten hadde gått ubemerket hen.


Carl I. Hagen (Frp) fikk tilsendt kronikken til Pihl fra undertegnede. Han er enig i at vestkanten mest sannsynlig hadde satt alle mann på dekk om Statens vegvesen bestemte seg for å utrede forslag om å bygge ut en motorvei der istedet.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
01.03.2017 kl 16:12

Hagen har ikke satt seg inn i saken om Manglerudtunnelen og forslag til utbygging i Smalvollveien, men kommer gjerne med synspunkter.

– Dette er nytt for meg og jeg vil gjerne få priser på lang tunnel oppe i dagen og begrunnelsen for øvrig. Jeg synes derimot tunnel er best fordi da er det mindre problemer i anleggstiden, sier han.

– Hvordan tror du det hadde gått om dette ble foreslått på for eksempel Ullern?

– Jeg ser at Pihl ikke selv fremmer et alternativ. Men det hadde helt sikkert blitt et himla bråk slik Pihl påstår!

Flere protester i vest

Det samme tror partikollega Tommy Skjervold. Han sitter i samferdselskomiteen i bystyret og har fått med seg Onsdagspihlsen.

– Svaret Roger Pihl fikk fra prominente politikere var at det er trygt å legge all «dritten» hit fordi vi finner oss i det. Vi bråker ikke nok. Kjenner du som Oslopolitiker deg igjen i dette?

– Ja, jeg gjør egentlig det. Jeg er fra østkanten selv, og både som politiker og privatperson merker jeg at det er flere ressurssterke protestgrupper på en side av byen enn den andre. Det bidrar til at vi nok får mer fokus på saker i vest enn eksempelvis i Groruddalen, sier Skjervold.

Han mener det er viktig å tenke at det bør gå minst mulig motorvei gjennom dagen i Groruddalen.

– Det viktigste er å få trafikken i dalen under bakken. Jeg forstår at vegvesenet må utrede flest mulig alternativer, men om tanken deres er å legge mer trafikk i dagen i Groruddalen er jeg skeptisk, sier han.

Bare plukk opp telefonen

Han håper vegvesenet utforsker alle muligheter, og utreder alternativer som kan komme Groruddalen til gode.

- Hvordan tror du det hadde gått om vegvesenet utredet alternativer for ny motorvei på vestkanten?

– Da tenker jeg at jeg hadde fått mange telefoner allerede og allerede hatt mange møter med ressurssterke personer som sier ifra. Innbyggerne trenger faktisk ikke gjøre mer enn å plukke opp telefonen og ringe oss i bystyret. Da tar vi opp røret og lytter. Og jeg håper og tror de andre partiene er med på det, understreker Skjervold.

Les også: – Tegn på at vi må begynne å bråke mer

Siste nytt i Nyheter

Google Maps

En ung gutt under 18 år falt igjennom skoletaket til Tiurleiken skole på Romsås søndag ettermiddag. Gutten er fraktet til sykehus.

Kan få slutt på utleie-haiene

På mandag skal Stortinget behandle saken om ny eierseksjonslov. Går det igjennom, kan det bety at både hyblifisering og utleie av leiligheter til hotellvirksomhet begrenses.

 
Kjemper for å dele bil på Rødtvet

Bell Batta Torheim i Grorud MDG ønsker at det kommer bildelingsplass på Rødtvet. Både hun og sjef for Bilkollektivet, Arne Lindelien, ønsker å utfordre byrådet i saken.

– Forandrer ikke på <BR>noe som fungerer

I januar i år fikk Radisson-hotellet på Alna ny direktør. For Lars Kristian Amundsen er planen å fortsette det gode arbeidet som har blitt gjort før han.

Google Maps

Beboerne i Smalvollskogen borettslag ser flere ulemper ved boligprosjektet i Lavrans vei 1B. De har servert utbygger Cura Eiendom en god dose med motargumenter.