ANNONSE

Liten, kjapp og populær

Liten, kjapp  og populær

 

Den nye Subaru VX måtte bare bli en suksess for Subaru i Norge. Før noen i det hele tatt hadde sett bilen her hjemme i Norge ble 600 av den forhåndssolgt.

Nå helt i begynnelsen av juni er det undertegnet langt over 1200 kontrakter. Hvorfor? Den er liten og lekker til SUV å være. Subaru har et godt ord på seg når det gjelder firehjulstrekkere, dessuten har den en spennende boxermotor og den har en pris som godt tåler å bli sammenlignet med konkurrentene.

Subaru XV er ingen terrengbil, men en bil som tåler den tøffe veien og utfordrende forhold. Den har en bakkeklaring på 22 cm, og er her sine konkurrenter helt overlegen. En annen stor fordel denne bilen har er at den har et svært lavt tyngdepunkt takket være formen på boxermotoren. Den fremstår med god stabilitet, og du har hele tiden en god følelse av at bilen ligger svært godt på veien. Etter vår smak er dette en bil som er skreddersydd for norske forhold med sin permanente firehjulstrekk, et lavt karosseri og god bakkeklaring.

175 km/t

Alle Subaru XV-modellene har nye boxermotorer. Vår prøvebil var utstyrt med en 2.0 liters dieselmotor på 109 HK. Etter vår smak var dette et riktig motorvalg. Med denne motoren har bilen en toppfart på 175 km/ og den flytter seg fra 0-100 km/t på 11,3 sek. Det er slett ikke ille til en bil av denne typen å være. Motoren i vår prøvebil var koblet til en 6 trinns manuell girkasse. Disse to enhetene samarbeidet godt og gjorde kjøreturene til en hyggelig og god bilopplevelse.

Plassforholdene er rimelig gode både for passasjerer og bagasje. Det er lett å finne seg til rette i denne bilen. Det er rikelig med utstyr og mange duppeditter å forholde seg til. Det er vel egentlig slik i denne bilen er det vanskelig å savne noe. Alt er der - og skulle det allikevel være noe du så avgjort skulle ha hatt, så finnes det sikkert i listen over tilleggsutstyr. Setene i bilen er godt utformet og har dessuten store muligheter for å tilpasse seg etter din sitte- og kjørestil. Du sitter høyt i bilen og har god utsikt til alle kanter.

Under 400.000

Det er allikevel et pluss at bilen er utstyrt med et ryggekamera, da sikten bakover kanskje ikke er av de mest oversiktlige. Dette er en bil å trives i og med. Skulle vi allikevel driste oss til å komme med et lite ønske så måtte det gå i retning av en litt bedre lydisolering. Ikke så og forstå at lyden inne i bilen er sjenerende, men å få dempet den noe vill være helt topp.

Vår prøvebil var en Premium med skinninteriør til en pris av kr. 364.900. Men utvalget er stort. Den rimeligste modellen er en Comfort med 1,6 liters bensinmotor til 299.900 kroner. Den som koster aller mest er en 2.0 liter Premium CVT med automat og 150 HK. Den koster 404.900 kroner.

Men mellom rimeligste og dyreste modell er det mange andre valgmuligheter, blant annet vår prøvebil. XV er en praktisk og kompakt SUV som gir en god kvalitetsfølelse. At Subaru har 40 års erfaring med firehjulsdrift merkes. Dette kan de.

 

Siste nytt i Nyheter

Google Maps

To menn er pågrepet i forbindelse med drapet på Hellerud 15. juni. De ble pågrepet i utlandet og siktet for drap/medvirkning til drap.

ANNONSE
- Ingen skal ta fra politiet kontrollen

Politimester Hans Sjøvold og byrådsleder Raymond Johansen er klare i sine taler; forebygging er kanskje ikke det mest sexy, men det nytter. Og det er ingen områder i Oslo politiet ikke tør å gå inn i.

 
Beholder Nybyen likevel

Espira går inn for å beholde Nybyen barnehage på Økern, til tross for null støtte fra byrådet. I tillegg går de inn for nok en barnehage på Valle Hovin sammen med Selvaag.

Google Maps

En mann i begynnelsen av 20-årene er pågrepet og siktet for bilbrann på Vestli.

Tveita senter kan bli «murt» inne

I et detaljert kart over de nye bomstasjonene kommer det fram at Tveita senter kan bli sperret inne av nye og eksisterende bommer dersom de blir vedtatt slik. Senterleder Mona Bråten innrømmer at det kan bety større usikkerhet om sentrets fremtid.

 
ANNONSE