ANNONSE

SKÅL!

SKÅL!

 

Det ble skålet i Mozell da Bjerke bydel i går åpnet sitt nye hovedkvarter. Servitør for anledningen var kultursjef Lars Grasmo.

Tekst:

Publisert:

- Her må vi ansatte også trå til som kelnere, smiler kultursjef Grasmo mens han tilbyr mozell i sjampanjeglass til BU-leder Torstein Winger, bydelsdirektør Kari-Anne Mathisen og assisterende bydelsdirektør Kristin Enstad.

Bydelsdirektør Mathisen forteller at hun synes det er flott å endelig kunne samle alle tjenestene til ett hus på Økern.

- Vi har jobbet masse og de ansatte har vist et imponerende engasjement og stå-på-humør i forbindelse med flyttingen. Nå som vi har fått samlokalisert alle våre administrative tjenester vil vi bli mer effektive. Nå er det bare å bruke trappene eller heisen når vi skal ha tak i noen av kollegene, sier Mathisen.

Egen BU-sal

BU-leder Torstein Winger forteller at Bydel Bjerke nå er en av få bydeler med egen BU-sal, og han gleder seg veldig til å ta den i bruk.

- Denne salen er kjempeflott, vi har fått projektor og lerret, og nytt lydanlegg - noe som er veldig bra for meg siden jeg er tunghørt, sier Winger

- Jeg synes det er veldig bra at vi nå har fått samlet administrasjonens tjenester på ett sted.

Også kultursjef Lars Grasmo er fornøyd med flyttingen.

-  Dette blir garantert en  effektivisering, sier Grasmo.

Spennende lokaler

Mens bydelsdirektør Mathisen viser fram deres nye kantine forteller hun at her har det vært mye liv og røre de siste dagene.

- Tidligere har vi ikke hatt kantine, man har enten tatt med matpakke hjemmefra eller lagd noe på kjøkkenet som vi hadde. Her bli det kjempefint og det er et matutvalg uten like. Spesielt liker jeg salatbaren, den er flott, sier Mathisen.

Oppe i 13. etasje er det informasjonssjef Anne Grete Nyrud som viser rundt.

- Her finner man hjemmetjenesten og deres avdelinger. Hjemmetjenesten har mange fasiliteter og har for eksempel fått egen dusj og omkledningsrom. Det er viktig at de har tilgang på dette da de jobber både dag- kveld- og nattetid, sier Nyrud.

Her holder de hus

Slik er Bydel Bjerkes administrative tjenester fordelt etasje for etasje i Økernveien 145.

15. etasje: Resepsjon for bydels-administrasjonen, Søknadskontoret, Bolig og dagtilbud og Kultur og miljø.

14. etasje: Bydelsadminitrasjonen.

13. etasje: Hjemmetjenesten og Tiltak for funksjonshemmede.

7. etasje: Barneverntjenesten, Barnehageområdet, og Barnehagenes pedagogiske fagsenter.

6. etasje: Kontorer.

5. etasje: Sosial- og boligkontor og kvalifiseringstjenesten, og publikumsmottak.

3. etasje: Bydelsutvalget, kantine og møterom.

NAV Bjerke, sosial og boligkontor, kvalifiseringstjenesten arbeid, og trygd samlokaliseres med resten av tjenestene 10. juni.

 

Siste nytt i Nyheter

Tveita senter kan bli «murt» inne

I et detaljert kart over de nye bomstasjonene kommer det fram at Tveita senter kan bli sperret inne av nye og eksisterende bommer dersom de blir vedtatt slik. Senterleder Mona Bråten innrømmer at det kan bety større usikkerhet om sentrets fremtid.

ANNONSE
Politikerne vil ikke forplikte seg

Forslag om å sikre finansiering av Ahusbanen i Nasjonal Transportplan ble stemt ned med kun SV og MDG for på Stortinget da planen ble behandlet. Rett etterpå kom anbefaling fra Ruter om busstrasé i stedet for T-banestrekning.

 
På valgkampturné i Groruddalen

Jonas Gahr Støre (Ap) og nyvalgt LO-leder Hans Christian Gabrielsen møtte ansatte i hjemmetjenesten i Grorud bydel for en valgkampturné. Nå er opptrappingen til stortingsvalget 11. september for fullt i gang.

– Flerbrukshus for alle

Ventetiden er nesten over! Nå er man bare ett lite bystyrevedtak unna finansiering og midler til Grorud flerbrukshus. Med trykk på «flerbruk».

Punger ut med 6 millioner

Oslo bystyre foreslår å slette gjelda til Alna ridesenter med 6 millioner kroner. Det betyr at daglig leder Lene Kragh endelig kan puste ut og fokusere på å faktisk drive et ridesenter.

 
ANNONSE