ANNONSE

Vegvesenet flytter ut

Vegvesenet flytter ut


SLIK: Dette er krysset Peter Møllers vei og Dag Hammarskjølds vei.

Etter ni år med arbeid på Ulven og Sinsen, pakker Statens vegvesen sakene sine og flytter fra brakkeriggen på Økern. Men det skjer ikke før til høsten.

Siden 2005 har brakkeriggene i Økern Torgvei vært i bruk. Til høsten skal de bort og området skal tilbakestilles. Det har skjedd flere forandringer siden vegvesenet flyttet inn og det gjenstår fortsatt litt arbeid før de kan levere fra seg nøkkelen.

Alle sideveiene inn mot Dag Hammarskjølds vei skal ferdigsstilles og åpnes.

Dette gjøres i løpet av juni. Det skal settes kantstein inn mot lyskryss, grøntarealer langs veien skal ferdigstilles, og det skal legges ut jord, plantes og såes. Den siste delen med asfalt skal legges, samt et rødt felt for sykkeltrasé. Veien skal merkes opp i løpet av våren 2015. Økernveien får ny kantstein, belysning og gangvei på begge sider av veien.

Den midlertidige gangbroa over Ring 3 tas ned, og trafikken bygges inn på brua over Dronning Margrethes vei. Arbeidene pågår fra mars til juni. I tillegg skal de nye rampene i Ulvensplitten asfalteres i mai til juni. Tverrveien bak Peugeot ble bygget som en midlertidig kjørevei da Østre Aker vei var stengt. Denne veien skal tilbakeføres til gang- og sykkelvei.

Siste nytt i Nyheter

- Ingen skal ta fra politiet kontrollen

Politimester Hans Sjøvold og byrådsleder Raymond Johansen er klare i sine taler; forebygging er kanskje ikke det mest sexy, men det nytter. Og det er ingen områder i Oslo politiet ikke tør å gå inn i.

ANNONSE
Beholder Nybyen likevel

Espira går inn for å beholde Nybyen barnehage på Økern, til tross for null støtte fra byrådet. I tillegg går de inn for nok en barnehage på Valle Hovin sammen med Selvaag.

 
Google Maps

En mann i begynnelsen av 20-årene er pågrepet og siktet for bilbrann på Vestli.

Tveita senter kan bli «murt» inne

I et detaljert kart over de nye bomstasjonene kommer det fram at Tveita senter kan bli sperret inne av nye og eksisterende bommer dersom de blir vedtatt slik. Senterleder Mona Bråten innrømmer at det kan bety større usikkerhet om sentrets fremtid.

Politikerne vil ikke forplikte seg

Forslag om å sikre finansiering av Ahusbanen i Nasjonal Transportplan ble stemt ned med kun SV og MDG for på Stortinget da planen ble behandlet. Rett etterpå kom anbefaling fra Ruter om busstrasé i stedet for T-banestrekning.

 
ANNONSE