ANNONSE

Veitvetveien må stenges for tungtrafikk

Det foreligger mange spennende planer for Veitvet og Sletteløkka. Groruddals-satsingen skal gi dette området et løft, og det er vel fortjent. Veitvet ...

Tekst:

Publisert:

Det foreligger mange spennende planer for Veitvet og Sletteløkka. Groruddals-satsingen skal gi dette området et løft, og det er vel fortjent. Veitvet skal få ny skole, det er 100 prosent sikkert. I tillegg snakkes det om flerbrukshall og kulturhus, og noe de kaller for «perlekjedet». Ideen er at Veitvetveien skal bli en aveny der du kan rusle nedover eller oppover, ta en rast på en hyggelig kafé, nyte livet og bruke de ulike aktivitetene som ligger langs veien «som perler på en snor»

Supert. Men hva med trafikken? Det er ikke til å komme bort fra at trafikken i Veitvetveien har økt betydelig gjennom årene. Beboere har i denne avis, men også i bydelsutvalget, fortalt om uholdbare tilstander. Veitvetveien er ikke lenger en boligvei, det er en gjennomfartsåre - og det som volder størst bekymring er tungtrafikken.

Etter hvert som godstermi-nalen på Alnabru (med tilhørede virksomheter) har vokst, har også trafikken i Veitvetveien blitt større. Den samme problematikken gjelder også Nedre Kalbakkvei og Brobekkveien, altså veiene på tvers av dalen. Vi er enige med en leserbrev-skribent i dagens avis som skriver at det er vel og bra med planer, men uten at man tar grep med hensyn til det tidvise trafikkaoset, er det vanskelig å se at de faktisk kan gjennomføres.

Veitvetveien må stenges for tungtrafikk. Det samme må også gjelde for Nedre Kalbakkvei og Brobekkveien, ellers vil man jo bare forsterke kaoset hos naboen... Det må lages et tungtransportnett som loser trafikken ned til terminalen , og da trenger vi en Fossumdiagonal og en Bredtvetdiagonal. Å bygge ut Alnabruterminalen ytterligere, som jo er vedtatt, uten at dette er på plass vil bare medføre at trafikken i Veitvetveien forsterkes ytterligere. Og når er nok nok?

Siste nytt i Nyheter

Politikerne vil ikke forplikte seg

Forslag om å sikre finansiering av Ahusbanen i Nasjonal Transportplan ble stemt ned med kun SV og MDG for på Stortinget da planen ble behandlet. Rett etterpå kom anbefaling fra Ruter om busstrasé i stedet for T-banestrekning.

ANNONSE
På valgkampturné i Groruddalen

Jonas Gahr Støre (Ap) og nyvalgt LO-leder Hans Christian Gabrielsen møtte ansatte i hjemmetjenesten i Grorud bydel for en valgkampturné. Nå er opptrappingen til stortingsvalget 11. september for fullt i gang.

 
– Flerbrukshus for alle

Ventetiden er nesten over! Nå er man bare ett lite bystyrevedtak unna finansiering og midler til Grorud flerbrukshus. Med trykk på «flerbruk».

Punger ut med 6 millioner

Oslo bystyre foreslår å slette gjelda til Alna ridesenter med 6 millioner kroner. Det betyr at daglig leder Lene Kragh endelig kan puste ut og fokusere på å faktisk drive et ridesenter.

Ellingsrudhjemmet <BR>først ut i Oslo

Sykehjemmet på Ellingsrud er nå digitalisert. Alle avdelingene har fått nettbrett slik at personalet har bedre tilgang til informasjon via elektronisk journalsystem og kan være mer tilgjengelige i beboermiljøet.

 
ANNONSE