Hvorfor er det helt stille fra politikerne? Jo, fordi det er ønsket politikk
For alle oss som trofast har betalt bompenger til stadig tettere plasserte bompengestasjoner i Groruddalen siden 1990 uten å få noe tilbake, var konklusjonen i rapporten fra IAJ Consultingom fordeling av inntekter og investeringer i Oslopakke 3 ikke overraskende, selv om det å se svart på hvitt hvor gjennomført skjevfordelingen er var en sjokkartet opplevelse. 75 pst. av inntektene hentes i Oslo Øst, og 72 pst. av investeringene går til Oslo Vest og Bærum. Og slik skal det fortsette.
Man skulle tro at ansvarlige myndigheter, byrådsleder, byråd, Oslopakke 3-sekretariatet, de politiske partiene og andre ansvarlige samfunnsaktører sjokkert ville stå i kø og rope høyt om at dette er helt feil, slik kan vi ikke ha det, urettferdigheten må rettes opp i nå!
Kjære leser!
Logg deg inn og les
Meld deg på nyhetsbrevet vårt og få oppdateringer rett i innboksen.
Appen «Groruddalen» laster du ned fra App Store og Google Play