FOTO: Øystein Kielland

Hvorfor er det helt stille fra politikerne? Jo, fordi det er ønsket politikk

For alle oss som trofast har betalt bompenger til stadig tettere plasserte bompengestasjoner i Groruddalen siden 1990 uten å få noe tilbake, var konklusjonen i rapporten fra IAJ Consulting  om fordeling av inntekter og investeringer i Oslopakke 3 ikke overraskende, selv om det å se svart på hvitt hvor gjennomført skjevfordelingen er var en sjokkartet opplevelse. 75 pst. av inntektene hentes i Oslo Øst, og 72 pst. av investeringene går til Oslo Vest og Bærum. Og slik skal det fortsette.

Man skulle tro at ansvarlige myndigheter,  byrådsleder, byråd, Oslopakke 3-sekretariatet, de politiske partiene og andre ansvarlige samfunnsaktører sjokkert ville stå i kø og rope høyt om at dette er helt feil, slik kan vi ikke ha det, urettferdigheten må rettes opp i nå!