Norges største superhelt-tegneserie «The Urban Legend» har nå signert med The Blair Partnership Agency i England. The Blair Partnership representerer store internasjonale suksessforfattere og har hatt stor suksess verden over med sine bokutgivelser. Nå skal de representere og bygge «The Urban Legend» videre internasjonalt.
Det kommer fram i en pressemelding.
– Reisen hittil har vært veldig spennende, og nå gleder vi oss veldig til å jobbe sammen med The Blair Partnership. Den norske fansen har lenge spurt når en «The Urban Legend»-film kommer. Nå føler jeg at vi er et steg nærmere den store drømmen, sier tegneserieskaper og forfatter Josef Yohannes.
– Vi har opp gjennom årene fått mange forespørsler om representasjon både fra Norge og utlandet. Nå føler vi at tiden er rett, og The Blair Partnership føles som et riktig hjem for «The Urban Legend», sier produsent Sajid Malik.
«The Urban Legend» er norsk superhelt-tegneserie som først ble utgitt i Norge i 2012. Siden den gang har tegneserien etablert seg som en av Norges mest populære tegneserier, og den har vunnet flere internasjonale priser. Seinest i 2021 vant The Urban Legend OXLO- prisen. Tegneserien er også en del av skolepensum i utlandet og på barne- og ungdomsskolen i Norge.
Jordan Lees, agent i The Blair Partnership, sier følgende om signeringen:
– Vi er utrolig spente og stolte over å representere «The Urban Legend», og over å jobbe sammen med brilliante Josef, Steve og Sajid for å fortsette å utvide merkevaren verden over, og lansere «The Urban Legend» i flere formater.
– Malcolm Tzegai Madiba er denne og neste generasjons superhelt. Han gir dem uten en stemme en stemme, og står opp for andre ved å adressere viktige problemer som urettferdighet, rasisme og mobbing. Vi er henrykte og stolte over å være en del av dette utrolig spennende øyeblikket.