Det som gjør Strømmen Sparebank unik er kundeopplevelsen. Her får man en varm velkomst, hvor det man kan gjøre mye over nett, men gjerne tar møtene over telefon eller fysisk på kontoret på Strømmen. I dag går flere og flere banker over til digitale løsninger på det meste, som krever at brukeren selv løser oppgavene på egenhånd, men her på Strømmen har de erfart at personlig kontakt med kunden skaper lojale fornøyde kunder som gjerne blir i generasjoner.
Teknologien løper vilt i samfunnet
– Bruken av Bank-ID er viktig. Det er mange som overlater det til andre, men det er viktig å forstå at den er din egen, og din egen signatur, forklarer Steinar Wølner som er leder av kundesenteret.
Strømmen Sparebank hjelper gjerne med å sette opp Bank-ID på mobil for dem som trenger det, eller gir en opplæring i hvordan Bank-ID skal brukes. Ved oppsetting og opplæringen av Bank-ID er det gunstig å ta det direkte fysisk, som jo er en av grunnene til at vi har et stort fokus på at banken skal ta imot kundene som ønsker det i lokalene våre.
På samme måte som Bank-ID, er det flere og flere som tar i bruk av kredittkort idag, men ikke vet hvordan man bør forholde seg til bruken av det. Her kan man investere en time på å få noen tips og triks for hvordan man bør bruke det, slik at man ikke havner i en gjeldsfelle.
– Vi holder foredrag på skoler i nærområdet. Vi forteller for det meste om personlig økonomi, for eksempel… «Ikke bruk penger dere ikke har», forteller Dan Borgersen som er salgs- og markedssjef i banken. Banken ser det viktigere at kundene har et sunt forhold til sin personlige økonomi, og spesielt i tidlig alder.
– Den største forskjellen på oss og de store kjedene, er at vi har tid og kapasitet til å bli kjent med kundene våre, forteller Dan.
Alle får sin faste rådgiver – som kan din sak. Alt som har med lån og forsikring vil rådgiveren gi deg hjelpe med. Hvis det er andre oppgaver som rådgiveren ikke kan selv, så henter de riktig kompetanse til bordet, slik at kundene får det de trenger. Kunden kan dermed kun forholde seg til sin rådgiver. Dermed vil kunden kunne ringe direkte til sin rådgiver uten å måtte navigere seg rundt en labyrint av taster på telefon som mange opplever ellers i hverdagen.
Når rådgiveren kan din sak, kan kunden få god tilpasset hjelp med for eksempel lån. Boliglån er ofte en stor utfordring for mange unge, og flere og flere ønsker å komme ut i boligmarkedet. Rådgiverne er lokalt forankret, og har god kjennskap til nærområdet, som hjelper med å rådføre kundene sine.
Strømmen Sparebank
Telefon 64 84 52 50
E-post: firmapost@strommensparebank.no
Du kan nå oss på telefon fra kl 07.00 (helg fra kl 09.00) til kl 21.00.
Bankens lokaler er åpne på hverdager fra kl 09.00 til 15.00 (til kl 17.00 på torsdager).
Besøksadresse:
Støperiveien 40, 2010 Strømmen
Det er mange måter å spare på idag. Tidligere var det mest aktuelt med kun vanlig sparekonto, men med årene har det blitt populært med flere sparemetoder som aksjefond. Her vil rådgiveren kunne komme med tips og triks på hvordan du som privatperson kan spare godt, og hjelpe deg på veien.
– Vi har et samfunnsansvar, og gir blant annet 10% av overskuddet hvert år til idrettslag, foreninger og ideelle organisasjoner, forklarer Dan.
Pr. i dag gir Strømmen Sparebank mye lokalt i Romerike, med alt fra store idrettslag til små korps i nærmiljøet. Fremover ønsker banken å støtte flere organisasjoner i Groruddalen, og være lokalbanken i Groruddalen.
Strømmen Sparebank, Støperiveien 40, 2010 Strømmen