Godt nytt for Thon Hotel Linne-begeistrede! Thon Hotels-kjeden har blitt kåret til hotellbransjens mest bærekraftige merkevare i Norge av Sustainable Brand Index. Det er Europas største uavhengige merkevareundersøkelse med fokus på bærekraft.
– Som en av Norges største hotellkjeder og eiendomsaktører har vi et betydelig miljøansvar. Derfor er vi veldig stolte over å toppe listen over hotellbransjens mest bærekraftige merkevare i årets Sustainable Brand Index. Dette viser at det gode arbeidet vi gjør blir verdsatt og at bærekraftsinnsatsen vår blir lagt merke til hos folk, sier Morten Thorvaldsen, konserndirektør i Thon Hotels.
Fokus på miljøvennlig forbruk, reduserte avfallsmengder, inkludering og mangfold på arbeidsplassen er blant fokusområdene som nå har gjort at Thon stikker av med seieren.
– Thon Hotels tar tilbake førsteplassen i hotellbransjen i år. Det kommer blant annet av at kundene er veldig positive til Thon Hotels sitt arbeid med bærekraft og sosialt ansvar. Forbrukerne legger merke til jobben som gjøres for å ha et mer miljøvennlig forbruk, redusere matsvinn, og for det sosiale ansvaret og engasjementet Thon Hotels har for inkludering og mangfold, sier Erik Elvingsson Hedén, gründeren av Sustainable Brand Index.
Vinneren kåres av forbrukere, og i Norge er det i alt 13.000 respondenter som har evaluert hele 282 ulike merker.