Prosjektleder Ole-Petter Nilsen (t.v.) og kommunikasjonsrådgiver Jon Sæter i Verkseier Furulunds vei på Alnabru der et av tunnel-utløpene kommer for dagen. Foto:Bilde 1 av 2
For å se disse bildene må du ha et abonnement
Groruddalsdebatt:
Tunnelene planlegges i fast berg
Vann- og avløpsetaten er i gang med arbeidet for å sikre Oslos befolkning en robust vannforsyning. Dagens vannforsyning er sårbar fordi vi kun har én hovedvannkilde og ett vannbehandlingsanlegg.
Én hendelse kan medføre stans i vannforsyningen til store deler av byen etter få timer.
STAMNETT-prosjektet planlegger nå et tunnelsystem med rør for transport av drikkevann til hele byen og et beredskapsbasseng for drikkevann nær Lutvann. De nye tunnelene strekker seg fra dagens renseanlegg ved Maridalsvannet og frem til Disen, og fra Sagene til Trosterud via Disen og Stubberud.
Kjære leser!
Logg deg inn og les
Meld deg på nyhetsbrevet vårt og få oppdateringer rett i innboksen.
Appen «Groruddalen» laster du ned fra App Store og Google Play