BEST I OSLO: Kristian Bertelsen og Circle K Økern samlet inn mest penger til Rosa sløyfe-aksjonen blant Oslo-stasjonene. På landsbasis endte stasjonen på en 3. plass. Foto:
BEST I OSLO: Kristian Bertelsen og Circle K Økern samlet inn mest penger til Rosa sløyfe-aksjonen blant Oslo-stasjonene. På landsbasis endte stasjonen på en 3. plass. Foto:Bilde 1 av 2
KLAR BESKJED: Rosa sløyfe-kampanjen var godt synlig på Økern. Foto:
KLAR BESKJED: Rosa sløyfe-kampanjen var godt synlig på Økern. Foto:Bilde 2 av 2

Circle K Økern med Oslos største bidrag til Rosa sløyfe-aksjonen

Circle K-stasjonene i hovedstaden fikk inn 158.000 kroner under årets Rosa sløyfe-aksjon. Stasjonen Circle K Økern samlet inn aller mest i byen – og kom på en imponerende tredjeplass på landsbasis.

Det var Circle K Økern som samlet inn aller mest i år – hele 36.077 kroner.

– Det er et veldig bra antall. Vi har gjort det vi kan med å skape synlighet på stasjonen og på sosiale medier. Vi har prøvd å optimalisere kampanjen sånn at det ikke var noen tvil da kundene kom inn i butikken, sier daglig leder Kristian Bertelsen.

Dette er andre året på rad Økern-stasjonen går til topps i Oslo. Det skal sies at Økern har byens største stasjon, uten at man skal ta noe fra de ansattes innsats. For Bertelsen var årets aksjon ekstra spesiell. Samme dag som kampanjen skulle begynne fikk han vite at søstera er diagnostisert med kreft.

– Det er en veldig rar følelse når man har en søster som står oppi det. Det ga meg en ekstra boost til å stå på.

Sånn gikk det i Oslo

Circle K Bogstad tar andre plassen med 16.555 kroner, deretter følger Circle K Kiellands Plass med 15.538 kroner, Circle K Smestad med 13.529 kroner og Circle K Storo med 13.390 kroner. Videre ned på listen følger Circle K Bjerke med 13.370 kroner, Circle K E6 Furuset med 12.620 kroner, Circle K Brynseng med 10.382 kroner, Circle K Abildsø med 9765 kroner og Circle K Lilleaker med 8590 kroner.

KLAR BESKJED: Rosa sløyfe-kampanjen var godt synlig på Økern.

KLAR BESKJED: Rosa sløyfe-kampanjen var godt synlig på Økern.

Rosa jubileum

– Dette var tiende gang vi deltok på Rosa sløyfe-aksjonen. Jeg er utrolig takknemlig for den fantastiske innsatsen våre medarbeidere har lagt ned i alle disse årene – og våre gavmilde kunder fortjener også en stor takk, sier Ann Helen Våge, direktør for marked og kategori i Circle K Norge.

Circle K Norge er én av samarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. På landsbasis har de samlet inn mer enn 2,6 millioner kroner gjennom hele oktober.

– Det er inspirerende å se alle de kreative ideene ute på stasjonene. Også i år har vi farget oktober rosa på Circle K, sier Våge.

Roser de stasjonsansatte

Generalsekretær i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross, er imponert over innsatsen de ansatte ved stasjonene legger ned hvert år.

– Gjennom all slags kreative og sprelske påfunn, som rosa bilvask, rosa BH-er og ansatte med rosa hår, er de med på å bevisstgjøre dem som ferdes langs norske oktoberveier om viktigheten av å følge med på forandringer i brystet. Deres engasjement er med på å redde liv, sier hun.