Møt lyset i Østmarka. Foto:
Møt lyset i Østmarka. Foto:Bilde 1 av 2

For å se disse bildene må du ha et abonnement

Refleksjoner:

4. mars 2018 – En merkedag for nasjonalpark i Østmarka!

Klima og miljøminister Ola Elvestuen kunngjorde søndag 4. mars på Markadagen ved Skullerudstua at regjeringen nå starter arbeidet med å kartlegge verneverdiene i Østmarka med sikte på å etablerer nasjonalpark. Han ga selv uttrykk for at han tror på at nasjonalparken kommer til å bli realisert i løpet av de neste fem årene.

Alle østmarkavenner jubler! Dette var en fantastisk nyhet for oss alle og for alle organisasjoner og enkeltpersoner som har støttet denne viktige saken.