4. mars 2018 – En merkedag for nasjonalpark i Østmarka!
Klima og miljøminister Ola Elvestuen kunngjorde søndag 4. mars på Markadagen ved Skullerudstua at regjeringen nå starter arbeidet med å kartlegge verneverdiene i Østmarka med sikte på å etablerer nasjonalpark. Han ga selv uttrykk for at han tror på at nasjonalparken kommer til å bli realisert i løpet av de neste fem årene.
Alle østmarkavenner jubler! Dette var en fantastisk nyhet for oss alle og for alle organisasjoner og enkeltpersoner som har støttet denne viktige saken.
Kjære leser!
Logg deg inn og les
Meld deg på nyhetsbrevet vårt og få oppdateringer rett i innboksen.
Appen «Groruddalen» laster du ned fra App Store og Google Play