FRYKTER UTVANNING: Ole-Jørgen er bekymret for at Groruddalen som begrep gradvis viskes ut hvis halve Bjerke trekkes ut som egen «sentrumsbydel».
FRYKTER UTVANNING: Ole-Jørgen er bekymret for at Groruddalen som begrep gradvis viskes ut hvis halve Bjerke trekkes ut som egen «sentrumsbydel». FOTO: Ørjan BrageBilde 1 av 1

Bydelsreformen: – Kan ikke organisere seg ut av samfunnsflokene

Ole-Jørgen Pettersen jobbet i Bydel Grorud fra 1995 fram til han som avdelingsdirektør for nærmiljø pensjonerte seg for et par år siden. Med førstehåndskunnskap om hvordan bydelen håndterte forrige reform og den evige kampen både mot og med etater, kommune og byråd, tenkte vi det ville være interessant å høre hva den mildt sagt utypiske byråkraten tenker om ny reform, hvordan man bygger gode lokalmiljøer – og Groruddalen.

– Du var med på reformen i 2004 da man gikk fra 29 til 15 bydeler, hva slags erfaringer gjorde dere?