MARKERING I MUSEET: Hans-Henrik Egede-Nissen (t.v.) og Thorstein B. Harbitz, leder i Aker sykehusmuseum OUS. FOTO: Martine Myhre ShurdhiqiBilde 1 av 3
For å se disse bildene må du ha et abonnement
For å se disse bildene må du ha et abonnement
Bygg 27 på Aker er revet: Nå lever bygningen videre i bokform
I forbindelse med utviklingen av Nye Aker sykehus ble det tidlig i prosessen slått fast at det ikke lot seg gjøre å bevare bygning 27 – et bygg som ble oppført av okkupasjonsmakten under andre verdenskrig.
Riksantikvaren endret forskriftsfredningen med krav om at krigshistorien på Aker sykehus dokumenteres. Det oppdraget har forfatter og kulturminneverner Hans-Henrik Egede-Nissen påtatt seg.
Kjære leser!
Logg deg inn og les
Meld deg på nyhetsbrevet vårt og få oppdateringer rett i innboksen.
Appen «Groruddalen» laster du ned fra App Store og Google Play