Aker-tomta kan bli boligområde i fremtiden:

– Dette er illevarslende

SVs gruppeleder Marianne Borgen reagerer på at tomta til Aker sykehus defineres som et område med høy fortetning og bymessig utnyttelse i kommuneplanen.

Høy fortetting og bymessig utnyttelse kan lettere forklares som at Aker-området i fremtiden kan bestå av boliger og andre institusjoner som ikke har noe med helse å gjøre i det hele tatt. Det er dette Borgen reagerer på. Selv om de ikke ropte høyest da det ble vedtatt at Aker sykehus skulle bli en samhandlingsarena, mener Borgen at tomta fortsatt skal brukes til helseformål.