FØRSTE TUR: Reidun Irene Assnes og aktivitør Britt Norlemann fra Rødtvet sykehjem gleder seg allerede til flere turer med sykkelen. Foto:
FØRSTE TUR: Reidun Irene Assnes og aktivitør Britt Norlemann fra Rødtvet sykehjem gleder seg allerede til flere turer med sykkelen. Foto:Bilde 1 av 2

For å se disse bildene må du ha et abonnement

Flere sykkeltaxier til sykehjemmene

20 sykehjem i Oslo har fått én elektrisk sykkeltaxi hver. Noe som bidrar til å gjøre Oslo til en sykkelby for alle.

Sykkel har en sentral plass i «Byrådserklæringen 2015 til 2019». Av totalt 60 sykkeltaxier i Oslo, har Oslo kommune anskaffet 30 sykler. Markeringen av de 20 nye syklene fant sted i Grorudparken fredag 3. juni.