SPADEN I JORDA: Ordfører Anne Lindboe fikk æren av å ta det første spadetaket for smådyrmottaket på Flaen. Hege Johansen applauderer. FOTO: Ørjan BrageBilde 1 av 3
For å se disse bildene må du ha et abonnement
For å se disse bildene må du ha et abonnement
Første spadetak for smådyrmottaket: En gledens dag for dyrene … men hva med naboene?
Ordføreren satte spaden i jorda på Flaen, og dermed er byggingen av smådyrmottaket i gang. Dyrebeskyttelsen kaller det et historisk løft for dyrevelferden. Naboer og naturvernere er på sin side bekymret for både nærmiljøet, trafikksikkerheten og naturen.