SPADEN I JORDA: Ordfører Anne Lindboe fikk æren av å ta det første spadetaket for smådyrmottaket på Flaen. Hege Johansen applauderer.
SPADEN I JORDA: Ordfører Anne Lindboe fikk æren av å ta det første spadetaket for smådyrmottaket på Flaen. Hege Johansen applauderer. FOTO: Ørjan BrageBilde 1 av 3

For å se disse bildene må du ha et abonnement

For å se disse bildene må du ha et abonnement

Første spadetak for smådyrmottaket: En gledens dag for dyrene … men hva med naboene?

Ordføreren satte spaden i jorda på Flaen, og dermed er byggingen av smådyrmottaket i gang. Dyrebeskyttelsen kaller det et historisk løft for dyrevelferden. Naboer og naturvernere er på sin side bekymret for både nærmiljøet, trafikksikkerheten og naturen.

– Det er mange dyr som kommer til å få en bedre framtid fordi vi står her i dag.