Foto:
Foto:Bilde 1 av 2
Bydelsutvalgets leder Mari Morken og bydelsdirektør Marius Trana. Foto:
Bydelsutvalgets leder Mari Morken og bydelsdirektør Marius Trana. Foto:Bilde 2 av 2

Møte i Alna bydelsutvalg 10. september

Alna bydelsutvalg møtes torsdag 10. september klokken 18.00. Møtet gjennomføres som videomøte i Teams.

Møtet starter med åpen halvtime. Vil du delta?
Send en e-post til camillatomren@bal.oslo.kommune.no, innen 10. september klokka 15.00. Du vil da motta en invitasjon til møtet. I åpen halvtime kan publikum stille spørsmål eller fremme synspunkter uten debatt.

Har du spørsmål?

Ta kontakt med politisk koordinator Camilla Tomren, mobil: 928 82 933.

Saksdokumenter

Saksdokumentene er lagt ut på www.einnsyn.no

Hold deg oppdatert på hva som skjer i Bydel Alna. Følg oss på Facebook!

Bydelsutvalgets leder Mari Morken og bydelsdirektør Marius Trana.

Bydelsutvalgets leder Mari Morken og bydelsdirektør Marius Trana.

Den nye hverdagen har blitt normalen

Siden 12. mars har koronaviruset preget hverdagen til både innbyggere og ansatte i Bydel Alna. Å holde avstand, vaske hender og å være hjemme ved det minste tegn til sykdom, har blitt en naturlig del av hverdagen til oss alle.

I møte i bydelsutvalget får vi lokalpolitikere en orientering om bydelens håndtering av koronaepidemien. Det har vært en hovedprioritet for alle tjenester å ivareta de mest sårbare i bydelen, slik vil det også være fremover.

Vi har i den siste tiden opplevd smitte både i barnehager og ved helsestasjonen. I disse situasjonene jobber bydelens smiitteteam med å kartlegge og spore opp nærkontakter. Lokale utbrudd er noe vi må være forberedt på, men for å unngå smittespredning er det viktig at vi alle følger smitteverntiltakene.

▸ Hold deg hjemme hvis du er syk
▸ Vaske hendene – ofte og grundig
▸ Hold avstand til andre
▸ Har du symptomer på korona er det viktig at du tester deg.

Mari Morken, leder av Alna bydelsutvalg

– – –

Saker til behandling

Sak 70/20 Godkjenning av protokoll fra møte i bydelsutvalget 11.06.2020
Sak 71/20 Godkjenning av protokoll fra møte i ekstraordinært bydelsutvalget 13.08.2020
Sak 72/20 Protokoller fra utvalg og komiteer fra august 2020 til orientering
Sak 73/20 Økonomisk status per juli 2020
Sak 74/20 Hellerudveien: Forslag til tiltak for bedre trafikksikkherhet
Sak 75/20 Ny vannforsyning Oslo Stamnett- varsling om oppstart av planarbeid. Høringsuttalelse fra Bydel Alna
Sak 76/20 Orientering fra bydelens tjenestesteder om håndteringen av koronavirus-situasjonen
Sak 77/20 Høring av forslag til kommuneplanens samfunnsdel for Lørenskog kommune. Innspill fra Bydel Alna
Sak 78/20 Søknad om bombrikke til bom

Informasjon fra bydelsdirektør Marius Trana.