TANNPRIS TIL OSLO: Hovedstadens tannhelsetjeneste er blitt tildelt årets nasjonale zendiumpris. Det er til stor glede for helsebyråd Øystein Eriksen Søreide (H). Foto:
TANNPRIS TIL OSLO: Hovedstadens tannhelsetjeneste er blitt tildelt årets nasjonale zendiumpris. Det er til stor glede for helsebyråd Øystein Eriksen Søreide (H). Foto:Bilde 1 av 1

Stort glis for tannpris

Helsebyråden har grunn til å smile fra øre til øre. Tannhelsetjenesten i Oslo har nemlig fått den nasjonale zendiumprisen.

Prisen er den eneste i sitt slag i Norge, og er på 65.000 kroner. Den gis i 2015 til Oslos tannhelsetjeneste som har gjennomført «Puss fra første tann». Prosjektet er «et omfattende og grundig arbeid med å bedre tannhelsen hos barn i språklige minoritetsgrupper i byen», heter det i juryens begrunnelse.