Greis fotballdamer tapte 0-2 hjemme mot Bryne.
Greis fotballdamer tapte 0-2 hjemme mot Bryne. FOTO: Tom EvensenBilde 1 av 1

Kampen er over: Grei – Bryne 0-2 (0-1)

Akers Avis Groruddalen har fulgt fotball-oppgjøret i damenes 1. divisjon. Grei tok imot Bryne på Greibanen, og vår mann på sidelinjen var fotograf Tom Evensen. Når kampen nå er over er hans konklusjon: – Bryne var det beste laget, det er det bare å slå fast. Jeg overhørte også en samtale i etterkant fra et par av tilskuerne. De sa det samme: – Grei var for svake i dag.

Brynes første mål ble scoret etter åtte minutter av Tonette Urdal Sivertsen. Bare ett minutt ut i andre omgang kom det andre ved Kaja Reber Askedal.

Utover i kampen kom Tom Evensen med noen korte betraktninger her på Groruddalen.no. Omtrent ti minutter ut i andre omgang, sa han:– Bryne scoret sitt andre mål rett etter at andre omgang startet. Jeg synes Bryne er det førende laget. De har det meste av spillet, men… oj, der hadde Grei en stor mulighet. Og nå er det corner.

– Så det ser litt dårlig ut, sett med groruddalsøyne?

– Ja, det gjør vel det, men det er lov å håpe. Det er fortsatt lenge igjen.

Ring. Ring.

– Nå er jeg kommet hjem. Skal sortere bildene med tanke på neste avisutgave på papir.

– En avsluttende kommentar fra fotografen?

– Grei kom seg utover i andre omgang. De hadde noen sjanser, men ikke nok til å snu dette. Bryne var hakket bedre, men Grei hadde fortjent ett mål, mener foto-Tom.


Mer fra kampen med kommentarer og tabell i onsdagens papirutgave av Akers Avis Groruddalen.