SULTEN PÅ MER: Aleksander Jakovlevs fra Haugerud IF tok sølv i NM og retter nå blikket mot OL-satsing (Foto: Torbjørn Andersen).
SULTEN PÅ MER: Aleksander Jakovlevs fra Haugerud IF tok sølv i NM og retter nå blikket mot OL-satsing (Foto: Torbjørn Andersen).

Sølvmedalje på Haugerud-utøver – nå begynner jakten på OL

Aleksander Jakovlevs fra Haugerud IF badminton leverte en sterk prestasjon under årets NM i badminton på Bygdøy. Etter en dramatisk finale endte han med sølvmedalje i single – og nå retter han blikket mot en større drøm: OL-deltakelse for Norge.

Jakovlevs møtte Markus Barth fra Bergen i finalen. Kampen ble en thriller med store svingninger og endte 3–21, 22–20, 13–21.