BRØDRENE ENERLY: Espen Enery (t.v.) og Steinar Enerly står foran banen der de begge spilte sentrale roller mot Manchester City i 1989.
BRØDRENE ENERLY: Espen Enery (t.v.) og Steinar Enerly står foran banen der de begge spilte sentrale roller mot Manchester City i 1989. FOTO: Nikolai Hjetland

1989: SF Grei – Manchester City 3-3

– Vi sto ikke med lua i hånda

Visste du at Manchester City har spilt på norsk jord før? Mens dagens City-spillere forbereder seg til kamp i det kalde nord, mimrer brødrene Steinar og Espen Enerly tilbake til den våte julidagen i 1989.

Et snødekke ligger over Greibanen idet de to tidligere Grei-spillerne skuer utover sin gamle hjemmebane. Brødrene er storebrødre til den kanskje enda mer kjente Dagfinn Enerly, som fikk to landskamper og tre seriegull med Rosenborg før den tragiske ulykken i 2005. Men også Steinar og Espen satte sitt preg på lokal fotballhistorie, spesielt i oppgjøret mot Manchester City.