Korona-situasjonen:
– Blir stående på trinn tre, sier statsministeren
Smittesituasjonen og stort press på kommunene gjør at regjeringen har besluttet å bli stående på trinn tre i gjenåpningsplanen til flere er fullvaksinerte.
Smittesituasjonen og stort press på kommunene gjør at regjeringen har besluttet å bli stående på trinn tre i gjenåpningsplanen til flere er fullvaksinerte.
– Pandemien i Norge er økende på grunn av deltaviruset og mer kontakt mellom folk etter sommerferien. Vi ønsker en normal skole- og studiehverdag for barn og unge, og anbefalte kommunene å starte på grønt nivå. Skolestarten har vært krevende flere steder i landet, både for elever, lærere og kommunene. Kommunene må få tid til å få bedre kontroll på situasjonen. Derfor blir vi stående på trinn tre, sier statsminister Erna Solberg.