GODT UTFØRT ARBEID: Lene Rønning-Arnesen avsluttert torsdag sitt fem år lange rektoroppdrag ved Trosterud skole. Nå går hun av med pensjon, etter å ha ledet skolen gjennom både nedleggingstrussel og en periode med sterk vekst.
GODT UTFØRT ARBEID: Lene Rønning-Arnesen avsluttert torsdag sitt fem år lange rektoroppdrag ved Trosterud skole. Nå går hun av med pensjon, etter å ha ledet skolen gjennom både nedleggingstrussel og en periode med sterk vekst.Bilde 1 av 2

For å se disse bildene må du ha et abonnement

Slutter etter fem år på Trosterud skole:

– Alle vil jo det beste for gullet som de sender til skolen

Etter fem år som rektor ved Trosterud skole takker Lene Rønning-Arnesen for seg. Da hun kom til skolen i 2021, var framtiden usikker. Nå etterlater hun seg en skole som overlevde nedleggelsestrusselen, har flere skolestartere enn på mange år og et fellesskap hun håper skal leve videre.

Elevene har tatt sommerferie, men de fleste av dem skal tilbake til skolebenken allerede til høsten, men det gjelder ikke rektor Lene Rønning-Arnesen. Da avisa besøkte skolen på torsdag hadde hun sin aller siste dag som rektor på Trosterud skole.