TRIST: Ellingsrud Håndball risikerer 15.000 kroner i bot fordi en av deres kvotedommere har blitt kreftsyk og ikke kan dømme. Thomas Sigolsen rister på hodet av hele saken. Foto:
TRIST: Ellingsrud Håndball risikerer 15.000 kroner i bot fordi en av deres kvotedommere har blitt kreftsyk og ikke kan dømme. Thomas Sigolsen rister på hodet av hele saken. Foto:Bilde 1 av 1

Ellingsrud håndball i harnisk:

Risikerer bot fordi kreftsyk dommer ikke kan være med

En av Ellingsrud Håndballs kvotedommere er for tiden syk og under kreftbehandling. Tirsdag fikk klubben beskjed om at de måtte finne en ny dommer innen utgangen av oktober – hvis ikke vanket det en bot på 15.000 kroner. At forfallet skyldes kreftbehandling hjelper ikke...

– Ja, det er dessverre riktig. Hvis vi ikke skaffer en ny kvotedommer innen oktober, vil vi få en bot på 15.000 kroner. At vi som klubb har én kvotedommer for lite skyldes at personen er under kreftbehandling. Det hadde imidlertid ingen verdens ting å si for regionens del. Reglene er visstnok like enten du har kreft eller har vondt i ryggen, sier Thomas Sigolsen.