Fornebubanen

FRYKTER FOR FREMDRIFTEN: Ola Wolff Elvevold (SV) er bekymret for at Trondheimsveiens ekskludering fra NTP vil gjøre at all fremdrift for nedbygging av veien vil stoppe opp.

Langer ut mot Nasjonal Transportplan: – Bekrefter våre mistanker

Abonnement
BOMPENGE-LØFTE: Mehmet Kaan Inan (H) sier at Høyre går inn som garantist for at veiprosjekter skal inn i Oslopakke 3, samtidig som prisene i bomringen holdes fornuftige.

Høyre-topp hentet innspill etter bompengesjokket i Groruddalen. – Jeg kan være enig i at økningen i bompenger er en skjult skatt

Abonnement
Bjørn E. Engstrøm sier at de nylig 
offentliggjorte 2023-tallene fra Fremtind Service viser at hovedkonklusjonen er rett: Groruddalen betaler mest i bompenger (og får nesten ingenting tilbake).

Til avisens lesere: Oppdatering om bompengesaken som ble igangsatt av Groruddalen Miljøforum

Bjørn Revil, fylkesstyremedlem Fremskrittspartiet Oslo

Groruddalens bompengesjokk. Dette kan raskt bli verre enn folk tror, mye verre.

Einar Spurkeland i fagnettverket Bullby

Oslopakke 3 og Groruddalen: Statens penger går rett «vest»

– Å skrote Oslopakke 3 må også bety å skrote Fornebubanen!

Rødt Oslo sier NEI til Fornebubanen – vil heller bruke pengene på andre prosjekter

– Hadde dette skjedd i det private næringslivet, ville politikerne fått sparken – alle som en. Oslopakke 3 må skrotes. 
Forskjellsbehandlingen av beboere øst og vest i Oslo høres ikke hjemme noe sted. Horribelt, mener Tom-Erik Østreng fra Ellingsrud.

BOMPENGESJOKKET: – Dere burde vært flaue, hele gjengen

Onsdagspihls 4-2022 illustrasjon

BOMPENGESJOKKET: Politikk er kunsten å lyve til rett tid

Susanne Hopmark (Groruddalen Senterparti)

Fornebubanen – en økonomisk skandale

Med revidert Oslopakke 3 kommer også økte bompenger (i første omgang fra 1. september). Men hva innebærer egentlig avtalen for Groruddalen? Foto: Ørjan Brage

Oslopakke 3: SV mener bygging i vest gir gevinst i øst

Abonnement
Foto:
Groruddalsdebatt:

Alt går rett vest med Ap ved roret

Abonnement
Foto:
Groruddalsdebatt:

Neste stopp Groruddalen

Abonnement
Foto:
Kommentar:

Løsningen kunne like gjerne vært i Groruddalen

Abonnement
Siavash Mobasheri, leder i Rødt Oslo, og Eivor Evenrud, gruppeleder for Rødts bystyregruppe i Oslo, skriver at byggingen av de store vei- og baneprosjektene på vestsiden av byen vil sluke det meste av investeringsmidlene i mange år fremover – til tross for at Groruddalen pr. i dag er det området som betaler mest i bompenger. Foto:
Groruddalsdebatt:

Bystyret i Oslo prioriterer – vestkanten først!

Abonnement
Foto:
Kommentar:

Når begeret renner over

Abonnement
Foto:
Kommentar:

Hvem tar regningen?

VIKTIG STEMME: SV, med gruppeleder Ola Wolff Elvevold (t.h.) i spissen, kan avgjøre skjebnen til Fornebubanen. Foto: Ørjan Brage

Slaget om Oslopakke 3: I kveld faller avgjørelsen

Abonnement
Odd-Arne Eriksen, gruppeleder Grorud MDG. Foto:
Groruddalsdebatt:

Oslo trenger Fornebubanen!

Abonnement
HELLER LOKK ENN FORNEBU: Jan Bøhler (Sp) er krystallklar: nå må det være Groruddalens tur. Et kostnadsestimat om bygging av lokk fra 2005 tyder også på at det blir adskillig billigere enn Fornebubanen. Foto: Caroline Hammer
Alle rakte opp hånda for lokk, men...

I Oslopakke 3 var det ute av dansen

Abonnement