Nasjonal transportplan

Bompengene og Oslopakke 3: Tall

Abonnement
Groruddalsdebatt:

Hvis vi ikke får stoppet Fornebubanen og E18-utbyggingen vil ingen store kollektiv-prosjekter bli gjennomført i Groruddalen de neste 20 årene

MANGLER LEGITIMITET: Bjørn E. Engstrøm mener at bompengene mister legitimitet når skjevfordelingen blir så stor som en ny rapport nå har avdekket. Denne bomstasjonen står ved Skillebekk/Vestli rett før Bånkall gård på Trondheimsveien.

Bompengesjokket i Groruddalen: – Enda mer urettferdig enn vi trodde

Abonnement
Visjonsgruppa i Groruddalen Miljøforum arbeider med byutvikling. Heidi Trøen, Bjørn E. Engstrøm og           Ole-Jørgen Pettersen tar til orde for en mer rettferdig fordeling av byrder og investeringer i Oslo. – Oslopakke 3 må skrotes, sier de.

Bompengesjokket: Groruddalen betalte inn 8 milliarder – uten å få noe tilbake

Abonnement
logo
Kommentar:

Slaget om samferdselen

SKJEBNEÅR: Groruddalen Miljøforum håper at innspillene fra tirsdagens møte kan gjøre at Groruddalen og de østlige kommunene i Akerhus endelig blir prioritert i Oslopakke 3 og NTP.

– En skjebnevår for samferdselen

Abonnement
Kari-Elisabeth Kaski (SV). Foto:
Kari-Elisabeth Kaski (SV) utfordrer Jan Bøhler (Sp):

– Hvilke konsekvenser får de ønskede Senterparti-kuttene?

Abonnement
Foto:
Leder:

Kommer ikke i mål med lokket

Abonnement
Skisse av de siste planene til Statens vegvesen. De ville ha mange positive effekter også for Groruddalen. Foto:
Groruddalsdebatt:

MDG og E6 Oslo Øst

Abonnement
– STØYEN MÅ NED: Bydelsutvalget gikk inn for at de ønsker å jobbe for redusert trafikkmengde og hastighet på Trondheimsveien. Foto:

Støy på Trondheimsveien, og klimakrise-erklæring

Abonnement
Legger til rette for mer godstransport fra Alnabruterminalen i Groruddalen. Terminalen er de siste ti år rustet kraftig opp – og utvidet. Foto:
Nasjonal transportplan 2022–2033:

Nær 400 milliardar kroner til å styrke person- og godstransport på jernbane

IKKE GODT NOK: Trond Botnen etterspør mer konkrete forslag for hvordan fremtidens versjon av Trondheimsveien skal se ut.
Høringsuttalelse fra Sletteløkka Vel:

Nasjonal Transportplan 2022-2033

Abonnement
NY TRANSPORTPLAN: Samferdselsminister Ketil Solvik Olsen vil sette Ahusbanen høyere opp på agendaen. Han nevner Ahusbanen, Fornebubanen og t-banetunnel som viktige grep for Oslo fremover.
 Foto:
Innspill til Nasjonal Transportplan 2018-2029:

Vil løfte fram Ahusbanen

Abonnement